جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت : با افزایش بیش از ۲ برابری تردد زائران اربعین نسبت به سال گذشته، زمان عبور هر زائر از گیت گذرنامه بین ۳ تا ۵ ثانیه است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران با اشاره به خروجی و ورودی زائران که بیشتر به یک راهپیمایی شباهت دارد، گفت: زمان عبور هر زائر از گیت گذرنامه بین ۳ تا  ۵ ثانیه است چرا که نیروی انتظامی از مدت ها قبل خود  را برای این حجم از حضور آماده کرده است.

او افزود : با افزایش حضور بیش از ۲ برابری زائران اربعین نسبت به سال گذشته ما شاهد کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی تصادفات در مسیرهای منتهی به مرزهای چهارگانه هستیم که علت آن فعالیت ۱۵۰۰ گشت راهور و ۱۸۰۰ گشت انتظامی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: بهبود زیرساخت های استان های مرزی، حضور ماموران پلیس راه و رعایت قوانین و مقررات از سوی زائران قطعا در این کاهش تصادفات موثر بوده است.

سردار سلیمانی همراه داشتن مدارک قانونی را شرط بدون معطلی عبور زائران عنوان کرد و گفت: اکثر فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی از آغاز مراسم اربعین در مرزهای چهارگانه برای رصد و پایش اقدامات و خدمات مستقر بوده و تا پایان آن نیز خواهند بود.

او ، با بیان اینکه انتظار است دیگر سازمان های مسئول در این زمینه به همین صورت پای کار باشند، ادامه داد: نیروی انتظامی از ابتدا امکانات خود را در این مرزها مستقر کرده است؛ برای این کار بزرگ و ملی قطعا امکانات منطقه ای جوابگو نیست و نیاز است از مرکز و امکانات فرا منطقه ای برای بهبود شرایط استفاده شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی ۳۰ هزار نیرو برای تامین امنیت و خدمات رسانی به مردم در مرزهای چهارگانه مستقر کرده است، افزود: سامانه های هوشمند برای رصد ناوگان خودرویی عمومی نصب شده که بتوانیم به وسیله آن شدوآمدی آنها را کنترل و از ترافیک در مرزها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ د                                                                               

افزایش تردد زوار اربعین نشبت به سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.