زائران پاکستانی و افغان که برای شرکت در همایش اربعین خود را به مرز شلمچه رسانده‌اند برای ورود به خاک عراق با مشکل مواجه شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کوروش مودت معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر روز چهارشنبه گفت: عراق از ورود اتباع پاکستانی و افغانستانی به این کشور به دلیل مشکل در گذرنامه و روادید جلوگیری کرده است.

اوبا اشاره به حضور جمع کثیری از  اتباع پاکستانی و افغانستانی در پایانه مرزی شلمچه افزود: گذرنامه این زائران برای ورود به خاک عراق دارای اشکال است که این موضوع در حال پیگیری از سوی طرف عراقی است.

فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: مدارک اتباع پاکستان و افغانستان  به کشور عراق ارسال شده که پس از تائید گذرنامه می‌توانند عازم عتبات عالیات شوند.

مودت گفت: مشکل گذرنامه اتباع خارجی پیش از این یکبار در مرز شلمچه حل شد تا هیچ زائر خارجی از مرز شلمچه بازنگردد. ، در حال حاضر نیز سعی در حل مشکل خروجی این اتباع را داریم . روادید زائران افغانستان و پاکستان دارای اشکالی است که باید مدارک آنها در شلمچه عراق مورد تایید قرار گیرد.

روز دوشنبه هفته جاری نیز عراق از ورود زائران پاکستانی اربعین به این کشور به دلیل مشکل مهر گذرنامه جلوگیری کرد که با پیگیری صورت گرفته این مشکل برطرف شد.

انتهای پیام/ د       

جلوگیری از ورود زائران پاکستانی و افغان به خاک عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.