معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل در قز وین گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل یک کار علمی است که باید در استان‌ها در ظرف مدت کوتاهی تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گفت: همه استان‌ها باید یک طرح جامع پدافند غیر عامل داشته باشند و در این جلسه مصوب می‌شود که این طرح ظرف یک ماه آینده در قزوین به اتمام برسد.

حیدری بر ایجاد برق اضطراری تاکید کرد و گفت: این موضوع در همه زیر ساخت‌ها نقش اساسی دارد.

او در ادامه بر آموزش کارشناسان و اجرای رزمایش در دستگاه‌های اجرایی و همچنین خود اتکایی استان در زمینه ذخیره سازی تاکید کرد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: همچنین باید همه دستگاه‌ها بخشی از اعتبارات خود را به موضوع پدافند غیر عامل اختصاص دهند.

حیدری افزود: آمریکا و هم پیمانش در ۵ عرصه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، نظامی و سایبری اراده مردم ایران را هدف قرار داده اند و به نوعی جنگ اراده‌ها راه انداخته اند.

او اضافه کرد: آن‌ها در جنگ اقتصادی مدرن‌ترین تحریم را علیه ما به کار بردند و از دلار به عنوان سلاح جنگی استفاده کردند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: گفت: وزارت خزانه داری آمریکا که یک کار غیر نظامی است، ۳ قرارگاه تاکتیکی از لحاظ اقتصادی راه انداخته و به دنبال این است که کالا‌هایی که ما به دنبال آن هستیم را رصد و در جنگ اقتصادی بر روی آن تمرکز کند.

حیدری افزود: با همه فعالیت‌ها و نقشه‌هایی دشمنان، با تلاش مسئولان به یک ثبات نسبی در اقتصاد دست پیدا کرده ایم.

او اضافه کرد: دشمنان در عرصه امنیتی هم همه گروه‌های ضدانقلاب را در فضا‌های اجتماعی و سایبری علیه ایران به کار گرفتند که در این زمینه امسال وزارت اطلاعات با ۵۰ گروه تروریستی درگیر شد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: آن‌ها می‌خواستند تخریب سایبری انجام بدهند که ناکام ماندند و وزرارت اطلاعات با آن‌ها برخورد کرد.

حیدری افزود: دشمن در بخش نظامی هم به دنبال ترساندن مردم توسط افرادی همچون ریگی است که در این بخش هم حرفی برای گفتن ندارد و مجبور به عقب نشینی است.

او اضافه کرد: ایران با ساخت پهبادی با ۶۰ هزار پا قادر به مقابله با پرندگان آنهاست و آن‌ها اگر بخواهند در مقابل ساخته‌های ما بایستند باید پهبادی با ۱۰۰ هزار پا بسازند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: توان نظامی واشراف اطلاعاتی کشور سبب عقب نشینی دشمن، بازدارندگی در جنگ و تغییر دیپلماسی دشمن با ما شده است.

حیدری اضافه کرد: در عرصه سیاسی هم آمریکا با یک بد عهدی، ماموریت را به اروپایی‌ها داد تا خواسته‌های خود را به ایران تحمیل کنند بدون اینکه هیچ گونه امتیازی بدهند.

او اضافه کرد:، اما با اقدام ارزشمند شورای ملی امنیت نردبان برجام برعکس شد و گفته شد که اگر به تعهدات خود عمل نکنند ایران به تعهدات خود عمل نخواهد کرد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: این موضوع باعث شد تا آنان نخست وزیر ژاپن، وزیر خارجه آلمان و رییس جمهور فرانسه را برای مذاکره به ایران بفرستند حالا در این موقعیت این ما بودیم که برای آن‌ها وقت نداشتیم.

حیدری افزود: این اوج اقتدار ایران به برکت خون شهدا به دست آمده است.

حیدری افزود: در موضوع پدافند غیر عامل دشمن به دنبال این است که بین مردم و مسئولان شکاف ایجاد کند در این زمینه آمادگی ما یک بازدارندگی است که از جنگ و خسارت‌های آن پیشگیری می‌کند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: میان برترین کار دشمن این است که بین مردم و مسئولان شکاف ایجاد کند و این شکاف بانبود زیر ساخت‌هایی که نارضایتی مردم را به همراه دارد ایجاد خواهد شد.

او اضافه کرد: اگر زیر ساخت‌های ما آماده باشد ما کمتر در این زمینه آسیب خواهیم دید.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: در بحث انتخابات حضور حداکثر مردم نقشه‌های شوم دشمن خنثی می‌کند و این حضور بستگی به عملکرد ما دارد.

استاندار قزوین هم در این نشت گفت: دشمن به دنبال تمامیت ارضی ایران است و می‌خواهد آن را با نقشه‌های شومی که دارد مثل ایجاد اختلاف قومیتی، دینی، مذهبی و راه اندازی شورش آن را تجزیه کند.

هدایت الله جمالی پور افزود: می‌بینیم وقتی فردی ادعای ایرانی بودن دارد، اما در کنار دشمنی می‌ایستد که قصد آسیب زدن به ایران را دارد و یک نوع خیانت است.

او اضافه کرد: پدافند غیر عامل یک موضوع بسیار مهمی و حیاتی است که از بعد از جنگ جهانی دوم همه کشور‌ها به آن توجه کردند.

استاندار گفت: در کشور ما هم چندین سال است که به این موضوع توجه دارد و در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

جمالی پور افزود: نبود ز یر ساخت‌ها در موضوع پدافند غیر عامل باعث نارضایتی مردم و در نتیجه فروپاشی کشور می‌شود.

استاندار گفت: در زمینه جانمایی‌ها باید نقاطی را انتخاب کنیم که در حواث کمترین آسیب را ببیند و دشمن به آن دسترسی نداشته باشد.

جمالی پور افزود: در زمینه پدافند غیر عامل و ایجاد زیر ساخت‌ها اعتباراتی از حق مردم در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد که باید در هزینه کردن آن‌ها دقت و وسواس داشت.

او افزود: درست هزینه کردن سرمایه ملی خود یک عامل بازدارنده در پدافند غیر عامل است.

استاندار گفت: اگر دقیق و منطقی کار کنیم امنیت و سرمایه ما حفظ می‌شود و توسعه خواهد یافت.

جمالی پور افزود: آن چیزی که کشور را از تهدیدات دشمن در امان نگه می‌دارد حفظ وحدت بین مردم و حاکمان است.

انتهای پیام/ک

طرح جامع پدافند غیر عامل  باید در استان‌ها در ظرف مدت کوتاهی تکمیل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.