دستورانی گفت : در استان سمنان بیش از پنج هزار دانش آموز تحصیل می کنند که سالانه سه میلیارد ریالی برای جابه‌جایی آنان هزینه می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی  مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش و پرورش سالانه سه میلیارد ریال برای رفت و آمد و جابه‌جایی دانش‌آموزان عشایر در استان سمنان هزینه می‌کند.

او افزود: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموز عشایر در ۱۰۵ مدرسه در استان سمنان تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ابراز داشت: در مقطع ابتدایی حتی اگر یک دانش‌آموز در بخش عشایری در استان سمنان مشغول تحصیل باشد، معلم به مناطق عشایری فرستاده می‌شود و دغدغه‌ای از نظر کمبود آموزش‌دهندگان در استان وجود ندارد.

دستورانی ادامه داد: این اداره کل به صورت رایگان وظیفه تهیه سرویس مدارس برای رفت و آمد دانش آموزان را برعهده دارد و با برنامه‌ریزی‌های اصولی این روند در سال تحصیلی جاری هم ادامه می‌یابد.

او اظهار داشت: در یکسال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید و توزیع بسته‌های آموزشی در بخش مدارس عشایری استان هزینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: توجه به عدالت آموزشی از راهبرد‌های اساسی در راستای حمایت از دانش‌آموزان در بخش عشایری استان است و اداره کل آموزش و پرورش با تمام بضاعت در خدمت دانش آموزان و فرهنگیان این بخش است.

دستورانی افزود: اداره کل امور عشایری استان سمنان برای رفع مشکلات زیرساختی در بخش عشایری با آموزش و پرورش همکاری کند.

در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز با فعالیت هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام / م

بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموز عشایر در ۱۰۵ مدرسه در استان سمنان تحصیل می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.