مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از توزیع ۴۴۶۰ عدد ماسک بین مردم طوفان زده شهرستان‌های هیرمندو نیمروز خبر داد.

توزیع  ۴۴۶۰ عدد ماسک بین مردم طوفان زده سیستانرسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: نیرو‌های هلال احمر از روز گذشته همزمان با بروز طوفان و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه خدمات رسانی به مردم را آغاز کردند.

او افزود: ۳۲۵ بسته غذایی در روستا‌های توفان زده شهرستان‌های هیرمند ونیمروز واقع در شمال این استان توزیع شده است.

راشکی ادامه داد: ۳۵ نفر نیروی امدادی در قالب ۷ تیم به ۱۳۰۰ نفر آسیب دیده از طوفان در ۴ روستای شهرستان‌های نیمروز و هیرمند خدمات امدادی ارائه کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۳۲۵ بسته غذایی و ۴۴۶۰ عدد ماسک در بین مردم این مناطق توزیع شده است.

او همچنین گفت: نیرو‌های هلال احمر در تمامی شهرستان‌های شمال استان در آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز به مردم آسیب دیده ارائه خدمات نمایند.

حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:در  ۴۸ ساعت گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۳۰ متر برثانیه معادل ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و کیفیت هوای این شهر را به شدت کاهش داد.

او افزود: وزش این باد شدید موجب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زابل به میزان ۹۶۵ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۶ برابر حد مجاز شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در زهک از دیگر شهر‌های شمال استان نیز وزش باد شدید با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

حیدری از احتمال اختلال در تردد‌های برخی محور‌های شمالی استان نظیر زاهدان-زابل به ویژه در از محدوده پاسگاه تاسوکی تا شیله، زابل-زهک و زابل هیرمند خبر داد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: توصیه می‌شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از تردد‌های غیر ضروری در مناطق تحت تأثیر باد و گردوخاک اجتناب کنند.

انتهای پیام/ع

وزش باد شدید و گردوخاک در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار