العراقیه در گزارشی به توضیح مسائلی در خصوص برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی (ع) پرداخت.

از تامین امنیت زائران اربعین تا حضور مسیحیان در مسیر پیاده‌روی به سوی کربلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العراقیه، خبرنگار این شبکه تلویزیونی اعلام کرد: استان نجف اشرف آماده‌سازی‌ها برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) را از روز اول ماه صفر آغاز کرده است.

فرماندهی پلیس شهر نجف با همکاری با فرماندهی فرات مرکزی طرح امنیت مستحکمی را با حضور بیش از ۲۲ هزار نیروی امنیتی از دو وزارتخانه دفاع و کشور و با پشتیبانی نیرو‌های سازمان بسیج مردمی آغاز کرده و استان نجف را از سه محور پوشش داده‌اند تا امنیت زائرین استان‌های جنوبی را که از طریق کوفه و دیوانیه وارد نجف می‌شوند، تأمین کنند.

وی در ادامه افزود: روز دوشنبه فرودگاه بین‌المللی شهر نجف شاهد بیش از ۱۳۵ پرواز از این فرودگاه و به مقصد آن بود. طبق اعلام مدیریت فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف روز سه‌شنبه شمار این پرواز‌ها به بیش از ۱۴۵ پرواز رسید. همچنین صاحبان مواکب حسینی (ع) به صورت شبانه روزی به زائران اعم از زنان، مردان، کودکان و کهنسالان خدمت رسانی می‌کنند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العراقیه در نجف اشرف گفت: در طول چند روز گذشته، صاحبان مواکب حسینی (ع) از فراهم نبودن آب شرب و یخ شکایت داشتند و امروز من در طول مسیر بیش از پنج خودرو حامل قالب‌های بزرگ یخ مشاهده کردم که برای توزیع در میان صاحبان مواکب اختصاص داده شده بود، چرا که روز به روز درجه حرارت هوا در مسیر شهر کربلا افزایش می‌یابد. همچنین گاز و مشتقات نفتی نیز در میان مواکب توزیع می‌شود. بنابراین، همه امور به خوبی پیش می‌رود و نیرو‌های امنیتی و مدیریت شهرداری نجف زمینه خدمت رسانی را به زائران فراهم کرده‌اند.

وی تاکید کرد: من در این مسیر شاهد حضور مسیحیانی بودم که به سوی شهر مقدس کربلا در حرکت بودند و این یعنی امام حسین (ع) فقط متعلق به دین اسلام و مسلمانان نیست، بلکه متعلق به عموم بشریت است. طبق فرمایش امام علی (ع) انسان‌ها دو گونه‌اند: یا برداران دینی تو و یا هم نوعان تو در آفرینش. موضع امام حسین (ع) نیز پیروی از آئین پدرش و ائمه اهل بیت علیهم السلام است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار