مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: انسداد مبادی بیسوادی با اعزام معلم به دورترین و صعب العبور‌ترین نقطه عشایری استان میسر شد.

انسداد مبادی بیسوادی در خوزستان با اعزام معلم نقاط عشایری صعب العبورحمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: انسداد مبادی بیسوادی در آموزش و پرورش عشایر با اعزام معلم به دورترین و صعب العبور‌ترین نقطه عشایری استان میسر شد.

او با اشاره به شناسایی، جذب و آموزش دانش آموزان بازمانده و تارک از تحصیل در سال‌های تحصیلی گذشته و تلاش برای جذب حداکثری دانش آموزان در سال تحصیلی جاری بیان داشت: مهم‌ترین و حساس‌ترین برنامه‌های حوزه آموزش، جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل است و طرح انسداد مبادی بی سوادی در عشایر با جدیت در سال‌های اخیر دنبال و در این زمینه از پتانسیل و ظرفیت دهیاران، بخشداران و فرمانداران استفاده شده است.

قنبری اظهار داشت: سال گذشته با شناسایی منطقه عشایری مودو و آرپناه در شهرستان دزفول در نقطه صفر مرزی با استان لرستان با جمعیتی نزدیک به ۵۰ خانوار که بیش از ۹۰ درصد جمعیت دانش آموزی آن بی سواد مطلق بودند، گام بزرگ و نهایی در انسداد بی سوادی در عشایر برداشته شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پارسال برای اولین بار در منطقه مودو و آرپناه مدرسه تاسیس شد و با اعزام معلم آموزش و پرورش عشایر فعالیت رسمی خود را در آنجا آغاز کرد.

مدیر آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان اذعان داشت: در ادامه و برای تکمیل اقدامات سال گذشته با همکاری و حضور اداره کل امور عشایر به منطقه اعزام و استقرار ۴ مدرسه در منطقه و تحت پوشش قرار دادن تمام دانش آموزان منطقه تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل تحت پوشش قرار گرفتند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در دوره ابتدایی تقریبا به پوشش ۱۰۰ درصدی رسیده ایم بیان کرد: امسال جشن انسداد مبادی بی سوادی در عشایر را با حضور مدیرکل امور عشایر خوزستان با طی مسافتی ۲ روزه به صورت سواره و پیاده روی در منطقه مودو برگزار کردیم.

حمید قنبری در پایان سخنان خود با اشاره به تاسیس مدرسه در تمام روستا‌های عشایر استان گفت: رسالت آموزش و پرورش عشایر خوزستان برای از بین بردن بی سوادی در نقاط عشایری انجام شده و تلاش ما از این به بعد توسعه، بهبود کیفیت آموزشی و پوشش حداکثری در دوره‌های متوسطه است.

انتهای پیام/گ

ریشه کنی بیسوادی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.