طرح حفاظت هوشمند از پارک ملی گلستان از امروز آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،    کیومرث کلانتری معاون محیط طبیعی وتنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور در مراسم افتتاح سیستم پایش تصویری این پارک گفت: ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و هوشمند سازی پارک ملی گلستان ابلاغ شده است.


کیومرث کلانتری افزود: این اعتبار تا هفته آینده برای خرید تجهیزات بیشتر برای پارک ملی گلستان اختصاص خواهد یافت.

 

کلانتری افزود: پارک ملی گلستان از بین ۴۰ پارک ملی در سطح کشور با اهمیت‌ترین پارک ملی برای سازمان محیط زیست است.
او به کمبود نیروی محیط بان در کشور هم اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات پیشرفته این کمبود را جبران کنیم.


محمدرضا کنعانی مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان هم در این مراسم گفت: نصب سیستم پایش تصویری و دوربین‌های پلاک خوان، توسعه شبکه‌ی ارتباطات رادیویی دیجیتال بی سیم، سیستم پایش مبتنی بر Gps و خرید تجهیزات پایش زیست محیطی از مواردیست که در طرح هوشمندسازی پارک ملی گلستان به اجرا درآمده است.


پارک ملی گلستان، با بیش از ۹۱ هزار هکتار مساحت بزرگترین پارک طبیعی ایران است حد غربی پارک ملی گلستان از روستای تنگراه در استان گلستان شروع می‌شود و حد شرقی آن در روستای رباط قره بیل در استان خراسان شمالی تمام می‌شود.


این منطقه پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری را در خود جای داده و به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.


انتهای پیام / فا


اختصاص ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت هوشمند پارک ملی گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.