خدمات دیجیتال توسط مرکز دیجیتال چهارمحال و بختیاری در عمود‌های ۲۸۵ و ۱۳۱۳ در مسیر پیاده روی اربعین حسینی (ع) ارائه می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه اجتماعی سازمان فضای مجازی سراج و مرکز رسانه‌های دیجیتال استان، در طول مسیر پیاده روی اربعین، در دو موکب امام رضا (علیه السلام) واقع در عمود ۲۸۵ در طریق نجف به کربلا و موکب منجی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عمود ۱۳۱۳ به زائران، خدمات دیجیتالی ارائه می‌دهد.

او ادامه داد: این خدمات، برای دومین سال متوالی به زائرین کربلای معلا ارائه می‌شود.

کارگران با بیان اینکه خادمان در حال حاضر در موکب‌ها مستقر و مشغول خدمت رسانی هستند اضافه کرد: راهنمای زائران، تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل، زیارت مجازی حرم امام رضا (علیه السلام) با عینک‌های سه بعدی، پخش واقعیت مجازی سقا (روایت آب آوردن حضرت عباس (علیه السلام) از علقمه) و مستندسازی از واکنش زائران با دیدن این تصاویر و دیگر اتفاقاتی که در موکب رخ می‌دهد، از جمله خدماتی است که به زوار ارائه می‌شود.

کارگران ادامه داد: همچنین اشتراک گذاری محتوا از طریق هدیه دادن نرم افزار‌های کاربردی به زائران اعم از ادعیه و ... که تولید مجموعه سراج استان است در این موکب‌ها انجام می‌شود.

او شارژ اعتباری سیم کارت‌های عراقی و ایرانی و شارژ باطری را از دیگر خدمات ارائه شده معرفی کرد و افزود: ایستگاه شارژ به صورت امانی به گونه‌ای است که تلفن همراه زائر دریافت و شارژ می‌شود و او در مدت زمان شارژ تلفن خود به استراحت وکار‌های شخصی می‌پردازد و در نهایت، موبایل شارژ شده خود را از ایستگاه دریافت می‌کند.

کارگران با بیان اینکه طرح‌های اشترک محتوا، ایستگاه شارژ امانی و پخش زنده تلوزیونی از داخل موکب از جمله برنامه‌های است که امسال به فعالیت‌های این گروه اضافه شده است.

او ادامه داد: پخش زنده صدا و سیمای مرکز استان، تلویزیون بدون اینترنت، اشتراک محتوا، تعمیرات نرم افزاری موبایل، زیارت مجازی، ایستگاه شارژ به صورت امانتداری، راهنمای زائر و بخش اموال گم شدگان، مستندسازی و شارژ پولی از دیگر خدمات ارائه شده به زائران حسینی می‌باشد.

انتهای پیام/خ

ارائه خدمات دیجیتال به زائران کربلای معلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار