معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ۶۰۰ واحد صنعتی غیرفعال کشور به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن صالحی‌نیا  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۱۰ هزار واحد کوچک و متوسط تولید غیرفعال در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی، فعال‌سازی یک هزار و ۳۵۰ واحد در سالجاری در دستورکار دولت قرار گرفت که نیمه نخست امسال، ۶۰۰ واحد راکد با همکاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگردانده شد.

او افزود: سال گذشته نیز یک هزار و۷۰۰ واحد صنعتی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سطح کشور فعال گردید.

صالحی‌نیا همچنین اضافه کرد: سال گذشته چهار میلیارد دلار صادرات از سوی یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی به ثبت رسید.

صالحی‌نیا، تعداد واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور را ۴۴ هزار و ۶۵۰ واحد در ۸۴۰ نواحی و ۵۰۰ شهر صنعتی عنوان و تاکید کرد: این تعداد واحد صنعتی با وجود تحریم ظالمانه دشمن، زمینه اشتغال حدود ۹۰۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: هم اکنون ۵۰۰ شهرک صنعتی و ۴۰۰ ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که در مجموع ۳۷ هزار هکتار زمین با انعقاد قرارداد به واحد‌های صنعتی اختصاص یافته است.

به گفته او، حدود ۱۷ درصد واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی در بخش صنایع غذایی، ۲۲ درصد در بخش صنایع شیمیایی، ۱۲ درصد در بخش صنایع کانی غیر فلزی، ۷ درصد در صنایع سلولزی، ۵ درصد در صنایع نساجی، ۴ درصد در حوزه برق و الکترونیک، ۲۷ درصد صنایع فلزی و ۶ درصد در بخش خدمات و سایر فعالیت دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صندوق ضمانت از صنایع کوچک با سرمایه یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تضمین تسهیلات دریافتی توسط واحدها، راه اندازی شده است که سرمایه آن قابل افزایش است.

انتهای پیام/خ

سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار