مطمئناً برندسازی در حوزه کتاب ضروری است؛ چرا که کتاب هم یک کالای فرهنگی و مورد نیاز مردم است.

برندسازی آری یا نه مسئله این است!/ چگون ناشرانمان برندسازی کنند؟محمد عزیزی مدیر مسئول نشر روزگار، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ضرورت برندسازی در حوزه کتاب گفت: مطمئناً برندسازی در حوزه کتاب ضرورت دارد؛ اگر کتاب را هم یک کالای فرهنگی بدانیم، این کالا مانند هر کالای دیگری باید به درستی به مخاطب شناسانده شود. یعنی باید کتابی را منتشر کنیم که مخاطب به آن اعتماد کند و از نظر بسته بندی و محتوا مطابق با ادعای ناشر باشد.

وی افزود: اینکه محتوا و بسته بندی اثر مطابق با ادعای ناشر باشد، بسیار خوب است و باعث می‌شود کم کم برند نشر شکل بگیرد. هم اکنون درباره برخی انتشاراتی‌ها اینگونه است؛ امروز وقتی کسی می‌گوید می‌خواهد برای فرزندش کتاب بخرد، همه انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به او معرفی می‌کنند. این نشر توانسته خود را به برند تبدیل کند. کسی به نویسنده و ناشر کتاب‌های این انتشاراتی فکرنمی کند؛ چون می‌داند محتوا و اهدافی که در کتاب وجود دارد، با مجموعه اعتقادات تربیتی اش همخوان است. سود این کار هم به مردم و هم به ناشر می‌رسد.

مدیر مسئول انتشارات روزگار اظهار داشت: الان نشان استاندارد روی هر کالایی به معنای کیفیت مطلوب و معتبربودن آن است. با تبلیغات صرف نمی‌توان در حوزه نشر برندسازی کرد؛ اگر محتوای کتاب درست باشد و قصه و موضوعش ارزش خوانده شدن داشته باشد، اینطور کتاب برای خود و ناشرش تبلیغ می‌کند.

عزیزی ادامه داد: باید صفحه آرایی و ویراستاری کتاب هم به درستی انجام شده باشد. کتاب باید به موقع و در زمانی مناسب به بازار عرضه شود و جلد‌ی مناسب هم داشته باشد. همه این‌ها کیفیت مطلوب برای کتاب می‌سازد و تداوم در مجموع این‌ها یک انتشاراتی را برند و مورد اعتماد و اعتبار مخاطب می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار