سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل مخالفت این شورا با تاسیس وزارت بازرگانی توضیحاتی داد.

جزئیات علت مخالف شورای نگهبان با تاسیس وزارت بازرگانی از زبان کدخداییعباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر دلیل مخالفت این شورا با تاسیس وزارت بازرگانی گفت: به دلیل آن که تبصره یک ماده واحده بحث به صورت کلی به وزارتخانه ها برای تفکیک وظایفشان تفویض شده است و به استناد اصول ۱۳۳ و ۸۵ قانون اساسی، این موضوع مغایر قانون اساسی تشخیص داده شد و امیدوار هستیم مجلس شورای اسلامی بتواند این موضوع را اصلاح کند  تا روند کار به سرعت طی شود.

او با اشاره به پایان مهلت بررسی لایحه FATF بیان کرد: این موضوع را از مجمع تشخیص مصلحت نظام بپرسید، نظر شورای نگهبان قبلاً بیان شده و اکنون نظر خاصی ندارم.

کدخدایی در واکنش به سوالی مبنی بر اختلاف شورای نگهبان با رئیس‌جمهور درباره انتخابات اظهار کرد: اختلاف هیچگاه وجود نداشته و تنها بیان نظرات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
دولت بايستي خيلي كوچكتر از اين شود.
متاسفانه تجربه نشان داده در ايران ارگانها و مراكز دولتي نه تنها كارامد نيستند بلكه هزينه و اعتبارات زيادي را ريخت و پاش مي كنند و خود منبع فساد و اختلاس مي شوند
-
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
وزارت بازرگانی =واردات بی حساب وکتاب وخارج از ضابطه اجناس خارجی . عدم نظارت درست بر تخصیص دلار عدم توانایی نظارت بر توزیع درست و حاصل ان به باد دادن ذخایر ارزی کشور است . حاصل بعدی ان افزایش شکاف طبقاتی و ... است .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
وزارت بازرگانی از قبلا هن بوده مگر قانون اساسی تغییری کرده که قبلا وزارت بازرگانی میتوانست وجود داشته باشد اما الان نمیتواند... مشخص است که مافیای قدرتمندی پشت این است که وزارتخانه ها تفکیک نوشند تا فساد و مشکلات برای مردم ادامه داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۸:۱۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
دولت محترم کمتر از دو سال زمان دارد حالا در این زمان باقیمانده میخواهد مشکلات کشور را با تشکیل دوباره وزارتخانه بازرگانی ، حل نماید ؟ یکسال طول میکشد که وزارتخانه مربوطه سرپا بشه .چه اصراری هست ؟ وزیر صمت یک معاونت خاص انتخاب کنه برای امور مربوط به بازرگانی و این معاونت در هر استان یک اتاق رو به بازرگانی اختصاص بده و نیز در هر شهرستان ،تا بصورت تخصصی امور مربوطه را انجام دهند .در واقع اتل بازرگانی در هر شهر و استانی در داخل اداره صمت وجود خواهد داشت و مسئولیت مستقیم میاد زیر نظر معاونت وزیر صمت .با این کار هم میشه خدمت رسانی کرد .قبلا مجلس آمده برحسب استدلال این سه وزارتخانه را ادقام کرده ، حالا باز ...... اگه کسی بخواهد درست خدمت کند در هر شکل وظیفه اش را انجام میدهد ، با جدا کردن و ادقام کردن ،....مشکل جایی دیگر یه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
شورای نگهبان قرار بود فقط بررسی کنه قوانینی در مخالفت با دستورات اسلام تصویب نشه نه این که خودش بشه ی مجلس و راجع به هر طرحی نظر بده
-
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
کمر تولید داخلی شکسته میشود با ایجاد دوباره وزارت واردات .=وزارت بازرکانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
ایجاد این وزارت خانه به شفافیت دخل و خرج کشور کمک می کند موضوعی که برخی
آن را دوست ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
شورای نگهبان تنها باید بر شرعی بدون و یا نبودن نظارت کند نه بقیه مسائل مثلا مسائل اقتصادی
کدخدایی چی از اقتصاد می دونه و یا صنعت و تجارت
همینه کشور ما اینقدر اقتصاد ضعیفی داره
آخرین اخبار