مهاجرانی گفت: شرکت کنندگان مسابقات المپیاد علمی و جشنواره خوارزمی از حمایت‌های سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان برخوردار هستند.

برخورداری شرکت کنندگان المپیاد‌های علمی و جشنواره خوارزمی المپیک از حمایت‌های سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشانفاطمه مهاجرانی، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: همه می‌دانند که انجمن اولیا و مربیان وانتخابات آن یک ساختار غیر دولتی است که به عنوان یک سیاست گذار؛ مجری و نیاز مشورتی در اجرا به سیاست‌گذاری در حکومت مدرسه کمک می‌کند.
 
او افزود: موارد فوق از کمک می‌کند تا سند تحول بهتر محقق شود. الدین نیز خوب استقبال کردند و امیدواریم که همه مدارس ما با استفاده از ظرفیت انجمن مربیانشان تصمیمات بهتری بگیرند.

مهاجرانی با اشاره به انجمن اولیا و مربیان تصریح کرد: نتایج این انجمن می‌تواند در امر اجرا ما را به اهداف از پیش تعیین شده برساند.

او ادامه داد: استعداد درخشان با توجه به اساسنامه‌ای که ابتدا مقام معظم رهبری و سپس با دستور ایشان به رئیس‌جمهور و بعد برای پیگیری به وزیر ابلاغ شد؛ لازم بود همه کسانی که در حوزه‌های نخبگان هستند این سیستم انجمنی را انجام دهند و بعد آن شاهد برنامه‌های منسجم تری در حوزه‌های نخبگان باشیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به ابلاغیه رهبر در خصوص استعداد‌های درخشان ابراز کرد: تا به مرحله اجرایی همگانی رسیدن این دستور باید توجه داشت که به این معنا نیست که مطالبات و برنامه‌های ما هم روی زمین گذاشته شده و ما کاری از پیش نبرده ایم.

او گفت: این ارتقاء درجه سازمانی وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، به طوریکه باید در حوزه‌های نخبگانی بتوانیم بهتر و قویتر عمل کنیم.

تجاری‌سازی خوارزمی، یک رویداد نخبگانی است

مهاجرانی با اشاره به دانش آموزان نخبه و بورسیه آن‌ها گفت: برای برخی از رشته‌های خاص در برنامه‌های سازمان، مطابق ابلاغیه برنامه‌هایی صورت گرفته است از جمله در علوم پایه که برای بسیاری موضوع مهمی است؛ اما در مورد تجاری‌سازی خوارزمی که یک رویداد نخبگانی است گام‌های جدی برداشته شده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان تصریح کرد: این که تا به حال نتوانستیم همه انتظارات را برآورده کنیم؛ تردیدی نیست، اما آیا همه این انتظارات منطقی هستند؟.

مهاجرانی در پایان گفت: رویداد‌های نخبگانی نظیر المپیاد‌های علمی و جشنواره خوارزمی که در آن احتمال صعود و یا سقوط افراد وجود دارد؛ این‌ها از حمایت‌های نخبگانی مانند بورسیه  برخوردار هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار