رحمانی درباره خرید تضمینی سیب گفت: برای اینکه محدودیت روی سیب شب عید ایجاد نشود، از هم اکنون برای خرید اقدام کرده‌ایم و مقرر شده سازمان تعاون روستایی خرید تضمینی را انجام دهد تا ذخیره سازی برای عید صورت گیرد.

 

ذخیره خرید سیب برای شب عیدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی موجب خسارت تولیدکنندگان شده که خرید تضمینی به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع بازار شب عید است.

وزیر صمت با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا تصمیمی بدون مشورت با بخش خصوصی گرفته نشود، گفت: مشاهده می‌کنید امسال تغییرات در بخشنامه‌ها بسیار کمتر از سال قبل بوده است. از آنجا که عملکرد برخی شرکای سابق در زمان تحریم مناسب نبود، به شرکت‌ها توصیه کردیم سراغ شرکای جدید از کشور‌های جدید بروند.


بیشتر بخوانید: اصلاح ۸۰ درصد مصوبات بازگشت ارز حاصل از صادرات


تولید خودرو‌های مشترک همیشه در برنامه  ما بوده است

رحمانی درباره تولید خودرو‌های مشترک گفت: تولید خودرو‌های مشترک همیشه در برنامه بوده و تعداد شرکت‌های تولیدکننده این موضوع می‌تواند مصداق داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با رد تشکیل وزارت بازرگانی از سوی شورای نگهبان، وزارت صمت کار را چطور پیش خواهد برد؟ اظهار کرد: ما تابع قانون بوده و هر مسیری را که نهاد‌های قانونی مشخص کنند، پیگیری خواهیم کرد.

رحمانی بخش دیگری از سخنان خود به بازگشت ارز حاصل از صادرات اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات بسیار بهتر از ۶ ماهه سال ۹۷ است به این معنا که صادرکنندگان تلاش بیشتری را در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور داشته‌اند.

انتهای پیام/

صادرات در ۶ ماهه ابتدای امسال رشد قابل توجهی را تجربه کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار