دومین نمایشگاه بین المللی خرما و تولید، فرآوری و صنایع وابسته از امروز بیست و سوم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز آغاز به کار خواهد کرد.

دومین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته امروز در شیراز برگزار می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان این مطلب گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی انواع محصول خرما و صنایع وابسته به آن و ظرفیت‌های موجود در کشور و بالطبع استان پهناور فارس در این زمینه برگزار می‌شود.

علیرضا واحدی پور افزود: در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری توسط ایشان که رونق تولید، هست، برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها از جمله راه کار‌های مهم محسوب شده و حمایت از فعالان داخلی به ویژه تولید کنندگان محصولات مختلف خرما و صنایع مرتبط به آن مهمترین رویکرد برگزاری این نمایشگاه است.

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان فارس در عرصه تولید خرما از جمله دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب و ژنوتیپ‌های برتر برای تولید انواع واریته‌های تر، نیمه خشک، خشک اظهار کرد: سطح زیر کشت نخلستان‌های این استان سی هزار هکتار است که در سیزده شهرستان مستعد وجود دارند و سالیانه ۱۸۰ تن محصول از آن‌ها تولید می‌شود و سعی شده از همه ظرفیت‌ها برای رونق بخشیدن به صنایع مرتبط با خرما استفاده شود و البته جای سرمایه گذاری زیادی هم وجود دارد.

رئیس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان فارس افزود: ۸۵ شرکت کننده و در واقع فعالان حوزه‌های تولید، فرآوری و صادرات خرما از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کرمان، تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان و یزد در فضایی بالغ بر ۶ هزار متر مربع، در سالن حافظ حضور دارند و در ۲۲۰ غرفه به عرضه توانمندی ها، دست آورد‌ها و محصولات خود خواهند پرداخت.

او از حضور هیئت‌های تجاری از کشور‌های پاکستان، هند، عمان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و تونس در این نمایشگاه خبر داد و گفت:  رایزنان و دبیران میز‌های اقتصادی کشور‌های پاکستان، اندونزی و روسیه نیز از این نمایشگاه بهره‌مند خواهند شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه شرکت مجری، با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان فارس و اتاق بازرگانی شیراز چند نشست علمی و آموزشی در زمینه باغبانی، صادرات، مدیریت محصول، فرآوری، توسعه اقتصادی را در محل اتاق بازرگانی استان فارس در شیراز برگزار می‌کند.

او گفت: در این نمایشگاه که به مدت ۴ روز و تا ۲۶ مهرماه، از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برگزار خواهد شد همچون سال گذشته کارشناسان باغبانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در غرفه این سازمان پاسخگوی سوالات بازدید کنندگان هستند.
انتهای پیام/م

برپایی نمایشگاه خرما در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار