رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر با اشاره به سطح زیر کشت ۴۰ هکتاری ارزن برای اولین بار در این بخش، گفت: برداشت این محصول با نظارت کارشناسان این مرکز و بکار گیری یک دستگاه کمباین آغاز شده است.

آغاز برداشت ارزن در قیروکارزینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  امین پورحمزه جعفر بیگلو افزود: برداشت این محصول تا پایان هفته ادامه خواهد داشت که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن دانه ارزن حاصل و به خریداران تحویل شود.

او با مثبت ارزیابی کردن کشت این محصول تصریح کرد: زراعت ارزن به عنوان کشت دوم ترویج شده که با توجه به مزایای آن پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی شاهد افزایش سطح زیر کشت آن باشیم.

پورحمزه جعفر بیگلو اظهار کرد: نیاز آبی پایین، تحمل به شوری، دوره رشد کوتاه، امکان کشت و رشد در تابستان و توجیه اقتصادی برای کاشت ارزن از دلایل عمده علاقه مندی کشاورزان به این زراعت است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر بیان کرد: تغییر الگوی کشت و ترویج کاشت گیاهان با نیاز آبی کم از برنامه‌های مهم ابلاغی و در دستور کار این مرکز است که باید با همکاری کشاورزان منطقه اجرایی شود.

به گفته او، ارزن غله‌ای دانه ریز، دارای گونه‌های فراوان، یک ساله و سازگار با مناطق گرم و خشک که علاوه بر مصرف فراوان برای تغذیه پرندگان در در طب سنتی نیز مورد استفاده است.

ارزن از نظر طبیعت، حرارتی خنک کننده دارد و دارای ویژگی‌های ضد افسردگی و بی خوابی، آرامش بخشی، ضد قارچ، دافع چربی خون و اخلاط سینه، قابض بوده و آرد آن درمان کننده اسهال صفراوی هست.
انتهای پیام/م

برداشت ارزن از مزارع قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار