امینی گفت: مدیریت شهری تمام امکانات خود را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در شهر‌های مقدس کربلا، نجف و کوفه به کار گرفته است.

ثبت نام ۳ میلیون زائر برای حضور در مراسم اربعین/ حقوق روشندلان باید محترم شمرده شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه ۲۳ مهرماه) برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: مراسم اربعین همانند سنوات گذشته به عنوان یک مراسم مذهبی با حضور انبوه عزاداران برگزار می‌شود و بزرگترین همایش سیاسی و عبادی است، چراکه این مراسم فرصتی برای شنیدن پیام سرور شهیدان از زبان زائرانی با هر زبان و قومیتی است که سفیران آ‌ن حضرت هستند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مهم‌ترین پیام اربعین حسینی گفت: مهمترین پیام اربعین حسینی پیروزی خون بر شمشیر، منطق بر زور و انسانیت است.

امینی ادامه داد: آزادی، پاکی و شجاعت به عنوان ویژگی‌های امام حسین (ع) محسوب می‌شود که بر اسا‌س آرمان‌های خود قیام عاشورا را انجام داد و امیدواریم همه انسان‌ها به ویژه افرادی که خود را پیرو آن حضرت می‌دانند از نهضت امام حسین (ع) درس مبارزه با ظلم و فساد یاد بگیرند و به این نکته آگاه باشند که عملکرد درست انسان باید در محور محبت، عقلانیت و برخورد صحیح با دیگر انسان‌ها باشد.

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری در بهتر برگزار شدن مراسم اربعین امسال بیان کرد: مدیریت شهری تهران در چارچوب مصوبات شورای شهر از سوی ستاد اربعین این افتخار را دارد که خدمت گذاری به زائران اماکن مقدس کربلا، نجف و کوفه را در اربعین امسال انجام دهد.


بیشتر بخوانید: خدمت‌دهی بدون تفاوت قائل شدن بین بیماران در کاروان سلامت احسان


نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ثبت نام ۳ میلیون نفر برای حضور در مراسم اربعین امسال گفت: ثبت نام این تعداد زائر این مسئولیت را بر دوش ما قرار می‌دهد که برای رفاه حال شهروندان تهرانی و هموطنان بخشی از خدمات را به آن‌ها در مسیر اربعین و اماکن مقدس، کربلا، نجف و کوفه ارائه کنیم.

امینی با اشاره به روز عصای سفید بیان کرد: عصای سفید به معنی امروز روز عصای سفید است و هر شهروندی که عصای سفید به دست می‌گیرد می‌خواهد به دیگر افراد این آگاهی را بدهد که از نعمت بینایی محروم است و باید به این نکته توجه کنیم که آن‌ها نیز دارای حقوقی هستند و باید این حقوق محترم شمرده شود.

وی افزود: امروزه در دنیا برای نابینایان روز جهانی عصای سفید در نظر گرفته شده و چه خوب است که در مدارس و دانشگاه‌ها بر روی حقوق نابینایان توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/

توضیحات عضو شورای شهر تهران درباره تمهیدات مدیریت شهری برای اربعین امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار