رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح کرد:

وعده تحویل ۲۵ هزار کلاس درس در سال ۹۹/ اختصاص ۴۸۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی

رخشانی‌مهر گفت: امسال بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اختصاص یافته است.

وعده تحویل ۲۵ هزار کلاس درس در سال ۹۹/ اختصاص ۴۸۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در افتتاح همزمان ۲ هزار پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی که صبح امروز در شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت آموزش و پرورش در فرهنگ دینی بر کسی پوشیده نیست و اندیشمندان آن را زیربنای توسعه می‌دانند، اکنون سرمایه‌های ما در چاه‌های نفت نیست و باید سرمایه را در کلاس‌های درس بیابیم.
 
او ادامه داد: اگر می‌خواهیم ببینیم کشوری توسعه یافته است یا خیر باید به مدارس آن رجوع کرد و اگر روش‌های خلاقی در مدارس وجود داشت، می‌توان امیدوار بود که در آینده این کشور موفق است.

رخشانی‌مهر بیان کرد: سال گذشته هفت هزار کلاس درس تحویل داده شد و میانگین سرانه آموزشی از ۱/۵ مترمربع قبل از انقلاب به ۵/۲ مترمربع افزایش یافته است همچنین بیش از ۳۰ درصد مدارس ایمن سازی شده است.


بیشتر بخوانید: آموزش و پرورش مرجع یادگیری جامعه است/ تکمیل نوسازی مدارس کشور تا سال آینده


رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: امسال تمام مدارس خشت و گلی جمع آوری شد. همچنین بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی اختصاص یافته است.

۲۶ هزار کلاس درس نیمه تمام داریم

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین سرانه فضای آموزشی بود، اظهار کرد: امسال استان کردستان از این زمره خارج شد.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: البته علی رغم اخبار مسرت بخش همچنان ۳۰ درصد مدارسی که در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان قرار دارند، نیازمند توجه ویژه هستند همچنین استان‌های البرز، تهران و سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی زیر خط میانگین فضای آموزشی‌اند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه اکنون ۲۶ هزار کلاس درس نیمه‌تمام از محل اعتبارات دولتی داریم، گفت: تکمیل این کلاس‌ها به حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد علاوه بر آن ۱۴ هزار کلاس درس نیمه‌تمام با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان از محل پروژه‌های مشارکتی داریم که دولت نتوانسته است به تعهد خود عمل کند.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه طی دو سال اخیر بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سهم دولت از محل طرح خیرین تخصیص یافته است، گفت: امسال خیرین از تعهد ۵ هزار میلیارد تومانی صحبت کرده‌اند که چنانچه دولت هم به تعهدات خود پایبند باشد برای سال ۹۹، علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، وعده تحویل ۲۵ هزار کلاس درس تحویل خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار