وزیر خارجه نیوزیلند اعلام کرد این خطر وجود دارد که داعش از عملیات نظامی ترکیه در سوریه به عنوان فرصتی برای ظهور مجدد خود بهره‌برداری کند.

وزیر خارجه نیوزیلند: فرار زندانیان داعشی از مناطق درگیری در سوریه نگران‌کننده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، «وینستون پترس» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه نیوزیلند اعلام کرد کشورش همچنان نگران صلح و ثبات در شمال شرق سوریه است.

وینستون پترس با اشاره به اینکه نیوزیلند درباره صلح و ثبات در شمال شرق سوریه به طور جدی نگران است، افزود گزارش‌های اخیر درباره فرار صد‌ها تن از افراد مرتبط با داعش از یک اردوگاه از نقطه نظر انسانی و امنیتی بسیار نگران‌کننده است.

وی گفت: در عین اینکه نگرانی‌های ترکیه را درباره امنیت داخلی این کشور تصدیق می‌کنیم، اقدامات فرامرزی آنکارا خطر آسیب زدن به غیرنظامیان را به دنبال دارد و موجب تشدید بی‌ثباتی و افزایش نیاز‌های بشردوستانه می‌شود. این اقدامات همچنین دستاورد‌هایی که در مبارزه با داعش حاصل شده است و ائتلاف جهانی و شرکای آن برای تحقق آن نبردی سخت انجام دادند تضعیف می‌کند.

پترس خاطر نشان کرد وزارت امور خارجه نگرانی‌های خود را در این زمینه با سفیر ترکیه در نیوزیلند در میان گذاشته است و به رغم بازپس‌گیری مناطقی که زمانی در کنترل داعش قرار داشت، این گروه همچنان یک تهدید محسوب می‌شود و این خطر واقعی وجود دارد که داعش از عملیات نظامی ترکیه در سوریه به عنوان فرصتی برای ظهور مجدد خود در سوریه بهره‌برداری کند.

ترکیه نهم اکتبر عملیات علیه یگان‌های مدافع خلق موسوم به (ی پ گ) را با هدف تامین امنیت مرز‌های این کشور آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۰۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
جناب وینستون پترس: شما آیا؟ واقعاً سیاستمدار هستید و از علم سیاست چیزی میدانید؟ آمریکا به عمد از کردها حمایت نکرد تا با این عقب نشینی تاکتیکی و استراتژیک چراغ سبز حمله را به ترکیه نشان دهد زیرا:
1) اگر داعش و.....بطور خلاصه تمام گروههای افراطی و تکفیری مشتق شده از داعش و القاعده منقطع النسل شده و کاملاً از بین بروند ریشه جنگهای نیابتی هم در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا خشک خواهد شد.....
2) چنانچه داعش و یا گروههای افراطی از بین بروند بازار فروش تسلیحات اروپائی و آمریکائی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بطورکل کساد و با رکوداقتصادی مواجه خواهد شد و توجیه ارسال و فروش تسلیحات آمریکائی-اروپائی بی معنا میشود......
3) با نجات زنان و همسران داعشی و هلی برن آنها به نقاط نامشخص و تحت حمایت ارتش سنتکام آمریکائی و اروپائی تضمین حفظ نسل و موالید داعش را احیاء و از نابودی نیروی انسانی گروههای افراطی جلوگیری نامحسوس میشود.........و اینگونه آمریکا و اروپا دایه ی مهربانتر از مادر میشوند و ژستهای سیاسی در روابط بین الملل به خود میگیرند........
آخرین اخبار