ناظر بیست ودومین جشنواره قصه گویی یزد گفت: قصه گویی با لهجه یزدی سبب می‌شود تا فرهنگ اصیل استان یزد حفظ شده و به دیگر نسل‌های جوان منتقل شود.

وحید خسروی، ناظر بیست ودومین جشنواره قصه گویی یزد در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، او با بیان اینکه فضای تاریخی یزد در ترویج فرهنگ قصه گویی بسیار تاثیر گذار است، گفت: استان یزد با دارا بودن فضای تاریخی منحصر به فرد خود می تواند با استفاده از اجرای قصه‌های محیطی در دل فضای تاریخی فرهنگ قصه و قصه گویی را به خانواده‌ها تزریق کند.

او با اشاره به اینکه هر فرهنگی زمانی که دل جامعه اجرا شود ترویج پیدا می‌کند، تصریح کرد: جامعه امروزی به سمتی سوق پیدا کرده است که می‌توان به قصه گویی، به عنوان یک حرفه یا شغل نگاه کرد.

خسروی با بیان اینکه ٩٠ درصد قصه گو‌های یزدی در اجرا صحنه‌ای خود از لهجه شیرین یزدی استفاده می‌کنند، افزود: لهجه یزدی بسیار شیرین و مخاطب پسند است، همچنین بیان یزدی قصه گو‌ها باعث می‌شود تا فرهنگ اصیل استان یزد حفظ شده و به دیگر نسل‌های جوان منتقل شود.

خسروی به حضور خود در چهار جشنواره قصه گویی استانی در استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بیست و دومین جشنواره قصه گویی یزد بدون نقص و به بهترین نحو ممکن برگزار شد و همین هماهنگی‌ها و استقبال باشکوه مردمان یزدی از قصه و قصه گویی باعث می‌شود تا در زمره بهترین استان‌های قصه گو کشور قرار بگیرد.

ناظر بیست و دومین جشنواره قصه گویی یزد در پایان عنوان کرد: با توجه به روند بسیار خوب چندین ساله استان یزد در زمینه قصه گویی، می توان در آینده نزدیک شاهد لقب گرفتن استان یزد به عنوان پایتخت قصه ایران باشیم.

بیست و دومین جشنواره قصه گویی یزد به بهترین شکل ممکن پس از ۵ روز اجرای صحنه‌ای به پایان رسید.

انتهای پیام/ی

فضای تاریخی یزد در ترویج فرهنگ قصه و قصه گویی بسیار تاثیر گذار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار