پورمختار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کتاب دوم لایحه تجارت در کمیسیون حقوقی در دست بررسی است/ تحولات جدی به نفع تجار یجاد می‌شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: در حال حاضر کمیسیون قضایی بررسی کتاب دوم لایحه تجارت را در دست دارد و امیدواریم تا پایان دوره مجلس هر چهار کتاب به تصویب نهایی برسد.


ما در قید مصوبات نود سال پیش لایحه تجارت هستیممحمدعلی پور مختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لایحه تجارت، گفت: این لایحه و موادی که تا کنون تصویب شده در جهت به روز رسانی امر تجارت در کشورمان است.

او در ادامه افزود: تجارت در دنیا تحولات زیادی داشته است اما ما همچنان در قید و بند مصوبات نود سال پیش بوده‌ایم؛ بنابراین با توجه به پیشرفت‌های سریع،کارهای پژوهشی عمیق در حوزه تجارت و در دنیا مانند تجارت الکترونیک، روش‌های جدید تجاری در کشور معمول است ولی در قانون جایگاهی ندارد.


بیشتر بخوانید: طرح تشدید مجازات اسید پاشی اصلاح شد


پورمختار با بیان اینکه ایجاد تحول و تغییر در اصطلاحات رایج لازم است، اظهار کرد: نخست اینکه لایحه تجارت پیش تر در مجلس نهم و در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با حضور تمام متولیان امر و کسانی که در رابطه با این موضوع فعالیت می‌کردند مانند اتاق بازرگانی و اقتصاددانان بررسی شده است؛ در مجلس دهم هم این لایحه در یک کارگروهی به صورت جدی بررسی شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه با بیان اینکه برای ۳۰۰ ماده‌ تصویب شده‌ این لایحه جلسات زیادی برگزار شد، تصریح کرد: ۳۰۰ ماده‌ تصویب شده از این لایحه کتاب اول آورده شده است.

او گفت: با اطمینان می‌گویم که پس از تصویب لایحه تجارت و کتاب‌هایی که در دستور کار است، تغییر و تحول جدی و اساسی به نفع تجارت و بازرگانی کشورمان ایجاد خواهد شد و مشکلاتی که امروزه در این حوزه داریم کاهش پیدا می‌کند.

پورمختار تاکید کرد: با قانون جدید تجارت دعاوی و اختلافات در حوزه تجارت هم کاهش عمده‌ای خواهد داشت که علاوه بر اینکه باعث خلوت شدن سر قوه قضاییه می‌شود، حل امور به بازرگانان و تجار سپرده خواهد شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان  اظهار کرد: در حال حاضر کمیسیون قضایی بررسی کتاب دوم لایحه تجارت را در دست دارد و امیدواریم تا پایان دوره مجلس هر چهار کتاب به تصویب نهایی برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار