الویری گفت: با تصویب لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده درآمد شهرداری‌ها کاهش پیدا می‌کند و در نهایت شورا‌های اسلامی به نهادی تشریفاتی بدل خواهند شد.

مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت لایحه "قانون مالیات بر ارزش افزوده" گفت: در کنار تمام پیگیری‌هایی که در شورای عالی استان‌های و شهرداری‌ها انجام شد این لایحه(قانون مالیات بر ارزش افزوده) با رویکرد تمرکزگرایانه دولت تدوین شده و امروز در مجلس شورای اسلامی در مرحله تصویب است.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: با تصویب لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده درآمد شهرداری‌ها کاهش پیدا می‌کند و در نهایت شورا‌های اسلامی به نهادی تشریفاتی بدل خواهند شد و که اگر این اتفاق رخ دهد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بحران مالی روبه‌رو می‌شوند.

الویری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور بدون افزایش منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری از قانون مالیات بر ارزش افزوده، ارائه خدمات با کیفیت شهرداری تهران با چالشی اساسی مواجه می‌شود.


بیشتر بخوانید: نمایندگان به لایحه مالیات بر ارزش افزوده رای ندهند 


او در تشریح ایراد‌های لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: یکی از ایراد‌ها، حذف واژه عوارض از جمله عوارض آلایندگی و جایگزینی آن با واژه مالیات است که در ادامه می‌توان به ممنوعیت وضع عوارض و بهاء خدمات از سوی شورای اسلامی شهر و بخش و اموال منقول و غیر منقول اشاره کرد.

او ادامه داد: با توجه به این‌که شورا‌های اسلامی به عنوان رکن نظارتی در کشور هستند و شهرداری‌ها به عنوان بازوی اجرایی این نهاد وظیفه گسترده‌ای در حوزه توسعه و مدیریت شهری بر عهده دارد ضرورت این است ضمن واگذاری وظایف به مدیریت‌های محلی، مجلس رویکرد تمرکزگرایی دولت را محدود و وظایف و اختیارات شورا‌ها در چارچوب قانون را مورد تأکید قرار دهد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.