رئیس‌جمهور آمریکا خواستار افشای هویت افشاگر جزئیات مکالمه جنجالی او با رئیس‌جمهور اوکراین و شهادت او در کنگره شد.

ترامپ: هویت فرد افشاگر باید مشخص شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار افشای هویتی فردی شد که تابستان امسال شکایتی را در خصوص مکالمه تلفنی ماه ژوئیه او و همتای اوکراین اش مطرح کرد. ترامپ همچنین در پیامی توئیتری تاکید کرد فرد افشاگر باید در کنگره شهادت دهد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: اکنون به نظر نمی‌رسد آدام شیف می‌خواهد فرد افشاگر شهادت بدهد. نه! او باید شهادت دهد تا مشخص کند که چر مکالمه من (با رئیس جمهور) اوکراین را خیلی غلط نشان داده است، حتی به (آن مکالمه) هم نزدیک نیست. آیا شیف به او گفت که اینکار را بکند؟ ما باید هویت فرد افشاگر را مشخص کنیم تا معلوم شود چرا اچنین اقدامی درباره آمریکا انجام شده است.

ترامپ که ماجرای رسوایی تازه اش او را در آستانه استیضاح آن هم در یک سال حساس مانده تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری این کشور قرار داده است، بار دیگر تلاش کرد تا با فرافکنی در این ماجرا خود را از این منجلاب به وجود آمده نجات دهد.

چندی پیش، افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن – رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰-- شده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردد. دموکرات‌ها در راستای استیضاح ترامپ می‌کوشند از رودی جولیانی، وکیل ترامپ تحقیق کنند که او اعلام کرده از همکاری با کنگره امتناع می‌ورزد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار