مهدی صمیمیان گفت: به منظور بررسی عملکرد و اعتبار‌های تخصیص‌یافته به دهیاری ها در استان سمنان موسسه حسابرسی دهیاری ها ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: موسسه حسابرسی دهیاری‌ها به منظور بررسی عملکرد و اعتبار‌های تخصیص‌یافته در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

او افزود: تشکیل کمیته حسابرسی بررسی عملکرد دهیاری‌ها در سال‌های گذشته در استان سمنان مغفول بود که با هماهنگی‌های انجام شده موسسه‌ای برای شفاف‌سازی حساب دهیاری‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان ابراز داشت: تشکیل این موسسه اکنون در مرحله تعیین کمیته قرار دارد و با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی حسابرسی از عملکرد دهیاری‌ها امسال در استان اجرا می‌شود.

صمیمیان تصریح کرد: اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در مناطق روستایی استان نیازمند شفاف‌سازی مالی است که با مدیریت اصولی می‌توان برای عمران و آبادی در این مناطق تلاش کرد.

او بیان کرد: در سالجاری ۳۵۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده، پول به حساب دهیاری‌های استان سمنان واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: شفاف‌سازی و نظارت مستمر بر عملکرد دهیاران می‌تواند از انحراف احتمالی در نحوه هزینه کرد اعتبار‌ها جلوگیری کند.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

انتهای پیام / م

نظارت مستمر بر عملکرد دهیاران می‌تواند از انحراف احتمالی در نحوه هزینه کرد اعتبار‌ها جلوگیری کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.