رئیس دادگستری شوش گفت: صلح و سازش ۲ طایفه در شوش منجر به رهایی یک جوان محکوم به قصاص نفس از چوبه دار شد.

صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شوش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۴ سال پیش ۲ جوان با هم درگیر می‌شوند و در اثر این درگیری یک نفر از آن‌ها به قتل می‌رسد و پس از این حادثه بین ۲ طایفه اختلاف شدیدی رخ داد.

او افزود: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی، حکم قصاص وی صادر و برای اجراء به اجرای احکام ارجاع داده شد.

جعفری چگنی بیان داشت: جهت ایجاد صلح و سازش بین ۲ طایفه، اعضاء شعبه ویژه سران عشایر شورای حل اختلاف، بزرگان و ریش سفیدان طوایف با وساطت خود توانستند رضایت خانواده مقتول را جلب و بین این ۲ طایفه صلح و سازش ایجاد کنند و جوان از چوبه دار رهایی یافت.

ایجاد وحدت  و برادری در جامعه 

رئیس دادگستری شوش تصریح کرد: دوره نزاع و دعوا‌های طایفه‌ای گذشته و باید جای خودش را به وحدت و برادری تبدیل کند و تلاش کنیم با رفع اختلافات، امنیتی پایدار در شهرستان رقم بزنیم تا جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی از بین برود؛ و با دوستی و محبت از تفرقه افکنی بین طوایف جلوگیری کنیم.

او اظهار داشت: طی یک سال گذشته حدود ۱۱۰ پرونده سنگین قتل و نزاع دسته جمعی اختلافات خانوادگی و مالی به شعبه ویژه شورای حل اختلاف عشایر ارجاع داده شد که با تلاش و کوشش اعضاء این شعبه ۷ پرونده با موضوع قتل و ۸۵ پرونده دیگر با موضوعات مختلف منتهی به صلح و سازش شوند؛ و این شعبه در تلاش است که تا پایان سال چندین پرونده قتل دیگر را با صلح وسازش مختومه کند.

جعفری چگنی افزود: وجود گذشت در فرهنگ مردم بستر مناسبی برای مشارکت درتامین امنیت ونظم عمومی وسرعت دراحقاق حق و توسعه عدالت پایدار خواهد بود وگسترش این موضوع از تاکیدات و الویت‌های ریاست قوه قضاییه می‌باشد که در حوزه شهرستان شوش از سال گذشته تاکنون بصورت جدی در دستور کار بوده ومردم هم استقبال خیلی خوبی داشته و شهرستان‌های همجوار هم جهت حل وفصل مشکلات و اختلافات خود از شعبه ما درخواست کمک کردند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: دادگستری ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.