گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت خدمات و ابنیه فنی راه آهن با توجه به گذشت بیش از بیست سال از بهره برداری مترو تهران و با توجه به اینکه تاکنون عملیات بهسازی و بازسازی بر روی سوزن های چوبی این محور انجام نشده بود، سوزن های موجود جهت بهره برداری نیازمند بهسازی و بازسازی بودند؛ بنابراین در توافقی که بین این دو شرکت انجام شد عملیات تولید اولین تراورس پیش تنیده بتنی سوزن با شعاع ۷۶۰ در دستور کار قرار گرفت.
پس از حمل یک دستگاه سوزن چوبی از مترو تهران به کارخانجات کرج، پرسنل کارخانه با بررسی نکات فنی لازم و برداشت مختصات نقاط، با دقت تمام و توان و دانش، در کمترین زمان ممکن اقدام به تولید تراورس کردند که با موفقیت انجام شد.
بیشتر بخوانید:قطارهای صادراتی متوقف شدند! / عقبماندگی چشمگیر در حوزه جابهجایی بار از طریق حملونقل ریلی
به منظور نصب ریل و دستگاه سوزن تراورس های تولید شده به کارگاه مونتاژ خط کرج تحویل داده شد و در مدت زمان کمی دستگاه سوزن آماده انجام محاسبات و آزمایش ها لازم انجام و پس از آن مورد تایید کارشناسان شرکت مترو تهران قرار گرفت.
در نهایت در روزهای ابتدایی مهرماه در یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده، عملیات جمع آوری خط قدیم، نصب سوزن، بالاست ریزی و رلواژ انجام شدو پروژه بهسازی و نگهداری خط ۵، در ایستگاه مترو کرج انجام شد.
با نصب این سوزن با تراورس های بتنی، بهره برداری از خطوط ریلی شرکت مترو تهران در شرایط بسیار مطلوب و ایمن قرار خواهد گرفت؛ سرعت قطارهای سریع السیر عبوری از خط مستقیم این سوزن ها از ۸۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می کند که این امر باعث کاهش سرفاصله زمانی قطارها و افزایش رضایتمندی مسافران انبوه قطارهای شهری تهران-کرج می شود.
انتهای پیام/