مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت:با توجه به ساخت دو راکتور جدید نیروگاه اتمی، نیرو‌های مورد نیاز از مهارت آموزان بومی استان تامین می‌شود.

نیرو‌های مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر از مهارت آموزان استان بوشهر تامین می‌شوندعبدالمجید دوراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، بیان کرد: تفاهمنامه‌ای بین اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان بوشهر و نیروگاه اتمی در راستای تامین نیروی مورد نیاز احداث دو راکتور هسته‌ای جدید در نیروگاه اتمی منعقد شد.

او تصریح کرد: مقرر شده است که ۶ هزار نیروی مورد نیاز برای احداث این دو راکتور هسته‌ای از طریق آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای استان بوشهر تامین شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود:در سال‌های قبل ۱۱۰۰ نفر نیرو متناسب با رشته‌های مورد نیاز نیروگاه, تحت نظارت کارشناس ارزیابی نیروگاه آموزش داده شده اند و به نیروگاه‌ را معرفی شده اند.

دوراهکی ادامه داد:تاکنون با توجه به پیشرفت فیزیکی که در نیروگاه اتمی انجام شده نزدیک به ۳۲۰ نفر از این نیرو‌ها در نیروگاه مشغول به کار شده اند.

او بابیان اینکه حدود ۱۷ رشته دیگر را نیروگاه به آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی کرده است گفت: در سال جدید باید ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر دیگر را آموزش داده و متناسب با نیاز به نیروگاه معرفی شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر عناون کرد:رشته‌های درخواستی نیروگاه بیشتر در حوزه عملیاتی احداث, شامل گچکار، جوشکار است, بخشی از این نیرو‌ها با فراخوان‌های مکرری که از طریق آموزش فنی حرفه‌ای داده شده جذب شده اند.

دوراهکی با تاکید بر اینکه در برخی از رشته‌های مورد نیاز نیروگاه, متقاضی کم است یادآور شد: تقاضا می‌شود افراد بیکار استان بوشهر از این ظرفیت‌های آموزشی استفاده کنند.

او گفت:افراد اگر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنند حتی اگر در آینده نیز از نیروگاه اتمی اخراج شوند، می‌توانند از ظرفیت‌های احداثی دیگر در استان بوشهر استفاده کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تاکید کرد:پیش از این قرار بود شرکت روسی بخشی از جوشکار‌های درجه یک خود را از روسیه وارد کنند، اما پس از بازدید از تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای قراردادی منعقد شد که در پی آن حدود ۲۰۰ نفر از نیرو‌هایی که قرار بود از روسیه وارد شوند از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای جذب شوند.

دوراهکی تاکید کردکه تحت عنوان کارآموز در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند بیکار نخواهند ماند و می‌توانند در فضای آزاد بیرون به عنوان کارمند یا به عنوان کارآفرین مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/م

۶ هزار نیروی مورد نیاز نیروگاه از طریق آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تامین می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.