فرماندار شهرستان اصلاندوزگفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن پنبه از مزارع شهرستان اصلاندوز برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید عباس مینایی، فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: برداشت پنبه که از آن به عنوان «طلای سفید» یاد می‌شود از اواسط مهرماه آغاز شده و تا اواخر آذرماه ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال به طور میانگین از هر ۲ هزار هکتار از مزارع شهرستان اصلاندوز مغان حدود ۱۰ هزار تن پنبه برداشت شود.

او از احیای کارخانه پنبه شهرستان خبر داد و افزود: این کارخانه قبلا راکد و امکانات و تجهیزات آن نیز به فروش رفته بود که با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری دوباره احیا شد و به چرخه رونق تولید بازگشت.

فرماندار شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه این کارخانه به صورت تمام‌وقت پنبه کشاورزان را خریداری می‌کند، تصریح کرد: نسبت به پارسال امسال پنبه دو برابر کشت شده که نویدبخش رشد و توسعه کشاورزی شهرستان است.

مینایی با بیان اینکه محصول پنبه شهرستان در سطح کشور نمونه بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به احیای مجدد کارخانه پنبه، این محصول امسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود کشاورزان نسبت به کشت این محصول در سال‌های آینده رغبت بیشتری داشته باشند.

منصوری با اشاره به مشکلات فراوان تحویل محصول پنبه به کارخانه‌های شهرستان‌های همجوار در سال‌های گذشته بیان کرد: احیای کارخانه پنبه، رغبت و رضایتمندی کشاورزان را در پی داشته است و بر این اساس، امسال پرباری این محصول را در منطقه شاهد هستیم.

او گفت: با توجه به اینکه کارگران کارخانه پنبه اصلاندوز از ۸ صبح تا ۱۸ عصر فعالیت می‌کنند، این کارخانه برای اشتغالزایی بیشتر نیز برنامه دارد.

انتهای پیام/ع

احیای مجدد کارخانه پنبه در شهرستان اصلاندوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.