رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: امسال ٢ هزار زائر اولی را از مناطق محروم به کربلا اعزام کردیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ظهر امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: در داخل کشور در ۶ نقطه مرزی موکب جامع داریم یعنی خدمات همچون غذا، آب، بهداشت و درمان، مخابرات در شلمچه، چذابه، خسروی، مهران، یک موکب هم در پیله سوار برای دوستداران حسینی در حسینیه ی آذربایجانی یکی هم در میرجاوه برای پاکستانی ها در داخل کشور برپا کرده ایم.

او افزود: در مسیر نجف موکب بهداشت و درمان برپا کرده ایم، ضمن اینکه دو موکب در کربلا و دو موکب مشارکتی نیز در سامرا و کاظمین برپا کرده ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در حال حاضر روزانه قریب ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در هر یک از ۶ موکب مان در میان زائران توزیع می شود که با افزایش جمعیتی این میزان افزایش می یابد.

مخبر دزفولی افزود: همچنین روزانه ۵۰۰ هزار بطری آب و خدمات دارویی و درمانی در هر یک از ۶ موکب مان ارائه می شود.

او با بیان اینکه زائران در صورت نیاز به فوق تخصص ها در تهران وصل می شوند  و خدمات درمانی و مشاوره ای می گیرند، یادآور شد: امسال دو هزار زائر اولی را از مناطق محروم به کربلا اعزام کردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه جزو دستگاه هایی هستیم که از روزهای نخست این آئین عظیم فعالیت مان را آغاز کردیم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند حرکت اربعین فریاد رسا و رسانه ای بی همتا است و این به طور حقیقی کلام واقع است.

مخبر دزفولی افزود: سه تا چهار روز پس از اربعین خدمات رسانی مان ادامه دارد.

او گفت: در جاهایی که نیاز است به تناسب خودرو برای کمک به بازگشت زائران اجاره کرده ایم.

تکمیلی: مخبر دزفولی بیان داشت: نیروهای جهادی ستاد اجرایی فرمان امام امسال با تمام قوا در ۶ نقطه مرزی کشور و ۶ نقطه در خاک عراق نسبت به استقرار موکب جهت اسکان، پذیرایی ، ارائه خدمات پزشکی و سلامت به زوار اربعین اقدام نموده اند و روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا و ۵۰۰ هزار آب معدنی توزیع مینمایند. ۴۰۰ پزشک متعهد هم به نیازمندان امدادرسانی ۲۴ساعته می‌کنند.

انتهای پیام/ د

فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام برای اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.