استاندار خراسان رضوی گفت: تا زمانی که فضای کسب و کار کشور بهبود پیدا نکند، دستگاه قضایی باید منتظر پرونده‌های جدیدتر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان که با حضور دادستان کل کشور و جمعی از مدیران قضایی و اجرایی استان برگزار شد، با بیان اینکه فضای کسب و کار کشور زیبنده جمهوری اسلامی نیست، گفت: فضای کسب و کار یعنی کارا بودن دستگاه‌های اجرایی و پایین بودن پرونده‌های دستگاه‌های قضایی، که از این حیث شرایط آنطور که باید نیست.

او با اشاره به شاخص‌های کسب و کار در رتبه بندی جهانی از جمله ثبات سیاسی و امنیت، قوانین و مقررات و بروکراسی، ادامه داد: از نظر شاخص فضای کسب و کار کشور ما در سال ۹۳ رتبه ۱۵۲ جهان را داشت که این رتبه امسال به ۱۲۸ کاهش یافته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایران از نظر امنیتی و سیاسی از شرایط خوبی برخوردار است، گفت: امنیت کشور به برکت وجود نیرو‌های مسلح، امنیت پایداری محسوب می‌شود، اما در دو حوزه بروکراسی اداری و قوانین و مقررات از شرایط مناسبی برخوردار نیستیم.

رزم‌حسینی افزود: اگر ما در دو بخش بروکراسی و وضع قوانین و مقررات می‌توانستیم تحولی بوجود بیاوریم، ایران در جهان یا منطقه حداکثر جزو ۳۰ کشور اول در حوزه کسب و کار بود؛ کشور‌هایی هستند که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند، اما در کسب و کار جزو ۱۵ کشور اول جهان محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: تا زمانی که فضای کسب و کار کشور بهبود پیدا نکند، دستگاه قضایی باید منتظر پرونده‌های جدیدتر باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: از مدیران حاضر در این مراسم تقاضا می‌کنم که همکاری با دستگاه‌های اجرایی را ادامه دهند تا با فعالیت معین‌های اقتصادی، نرخ بیکاری خراسان رضوی کاهش پیدا کند و از این جهت در کشور نمونه باشیم.
 
انتهای پیام//ف.س
 

معین‌های اقتصادی، نرخ بیکاری خراسان رضوی را کاهش می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.