مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مراکز خرید تضمینی سویا در مازندران هر کیلوگرم دانه روغنی سویا از کشاورزان، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت را ۲۹ هزار و ۶۳۳ ریال خریداری می‌کنند.

سید محمد جعفری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در سال زراعی امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا از کشاورزان، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۲۹ هزار و ۶۳۳ ریال است.

او با بیان اینکه برداشت دانه روغنی سویا در مازندران اغاز شده است، افزود: به همین منظور مراکز خرید تضمینی سویا در مازندران هم فعال شدند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: در شهر‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، جویبار و بهنمیر مراکز خرید تضمینی سویا پیش بینی که با بسیج تمام امکانات از قبیل نرم افزار و سخت افزار آماده تحویل گرفتن دانه روغنی سویا هستند.

جعفری افزود: تمهیدات لازم از جمله استقرار عوامل تشخیص و ذیحساب، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی صورت پذیرفت.

او گفت: با توجه به پیش بینی جهاد کشاورزی مازندران انتظار می‌رود ۵ تا ۶ هزار دانه روغنی سویا از کشاورزان خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: خرید دانه‌های روغنی در سال زراعی امسال تنها از طریق سامانه جامع پهنه بندی جهاد کشاورزی انجام می‌شود و کشاورزانی که در این سامانه ثبت نام نکرده باشند خرید محصولاتشان از سوی اداره غله امکان پذیر نیست.

جعفری، بیشترین تولید دانه روغنی سویا را در شرق استان از گلوگاه تا میاندرود اعلام کرد.

او حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه روغنی در کشور و افزایش خوداتکایی به تولید داخلی این محصول را از اهداف مهم خرید تضمینی دانه‌های روغنی بیان کرد.

انتهای پیام/ س

قیمت هر کیلوگرم سویا در مازندران مشخص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار