رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم روز ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام برگی رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان در جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی و یوم الله ۱۳ آبان سال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت:مراسم ۱۳ آبان امسال باید واقعاً با سال‌های گذشته فرق داشته باشد تا در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای تاثیرگذار باشد، چون دشمنان در مقابل ایران اسلامی نمی‌تواند به ایستند لذا برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم مهم است.

او با بیان اینکه، شهید قاضی خمینی آذربایجان است و آثار و برکات ایشان تا به امروز در کشور ما نمتیان بوده است افزود: ترفند‌ها و تحرکات دشمنان سال به سال متفاوت‌تر است لذا باید تجمعات و راهپیمایی‌های ما نیز عظیم‌تر و بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: مراسم سالروز شهادت آیت الله شهید قاضی طباطبایی در دوازدهم آبان از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح در مسجد مقبره تبریز برگزار می‌شود و سخنران این مراسم حضرت آیت الله شیخ علی خاتمی امام جمعه محترم زنجان هستند.

او ادامه داد: مراسم راهپیمایی و تجمع ۱۳ آبان امسال نیز در پیاده راه ارک تبریز از ساعت ۹ ونیم الی ۱۱ برگزار خواهد شد و سخنران این مراسم نیز از نماینده محترم، ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم خواهند بود.

حجت الاسلام برگی از تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های استان خواست تا با ایجاد امکانات و تجهیزات لازم در برگزاری مراسم ۱۳ آبان امسال تلاش کامل و کافی داشته باشند و گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم‌ها اندیشیده شده است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام کاملی فر مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: یکی از دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی شکوفا کردن ذخایر و ظرفیت‌های تشیّع است که مسئله پیاده روی اربعین نمونه بارز آن است و در تاریخ زیارت اربعین به این حد باعظمت نبوده، چون باهزینع بسیار کم برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در ۱۳ آبان سال‌های مختلف اتفاقات مهمی در کشور رخداده است، گفت: مهمترین آن‌ها تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام بود که امام از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند و باید این روز زندگی ما داوری هر ساله عزیز نگه داشته شود.
او افزود: تابحال از ظرفیت بسیاری از مجموعه‌ها در این مناسبت‌های ملی استفاده نشده است لذا باید از ظرفیت‌های هنری سازمان‌ها در این مراسمات استفاده شود و حتی از ظرفیت‌های بسیج و سپاه نیز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم شود.

در ادامه جلسه اعضای شورا، نظرات خود را بیان و آمادگی خود را برای برگزاری مراسم ۱۳ آبان امسال اعلام کردند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم روز ملی ۱۳ آبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار