معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : پایش هوشمند حیات وحش در این استان از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : از آذر ماه سرشماری پستانداران با استفاده از هلی شات و به صورت هوشمند انجام می‌شود که به مدت یک ماه طول می‌کشد.

او گفت : سرشماری حیات وحش پستانداران در مناطق حفاظت‌شده و پناهگاه‌های حیات‌وحش نظیر منطقه قلاجه، بوزین و مرخیل، دالاخانی و امروله، منطقه حفاظت شده بیستون، پناهگاه حیات وحش بیستون، منطقه شکار ممنوع قلاویز و زله زرد و مناطق آزاد شاهو و نوا کوه انجام می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: نتیجه انجام سرشماری پستانداران در سال گذشته افزایش شمار گونه‌های کل و بز، قوچ و میش و آهو در زیستگاه‌های حیات وحش کرمانشاه بوده است.

این مسئول گفت: امسال درصدد مدیریت مناطق حفاظت‌شده و پناهگاه‌های حیات‌وحش و تجهیز پاسگاه‌ها و نیز استقرار نیرو‌های محیط بانی با تدابیر ویژه‌تری هستیم.

او گفت: تجهیز پاسگاه‌های مناطق حفاظت شده در قالب افزایش شمار خودروها، نیروی انسانی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری انجام خواهد شد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مناطق حفاظت شده شامل بوزین و مرخیل، قلاجه و بیستون و مناطق پناهگاه حیات وحش شامل بیستون، پارک ملی- طبیعی قوری قلعه و مناطق شکار ممنوع شامل زله زرد، قراویز، امروله و دالاخانی است که امیدواریم امسال بتوانیم تجهیزات ویژه‌ای برای پاسگاه‌های این مناطق در نظر بگیریم .

 

 

انتهای پیام/د

سرشماری پستانداران با استفاده از هلی شات

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.