هاشمی درباره حواشی به وجود آمده برای متروی تهران اسناد پیوست برنامه سوم و هیئت اعزامی مدیریت شهری به کربلای معلی توضیحاتی داد.


پاینده/ اجازه دهید اظهار نظری درباره حواشی مترو نکنم/ اسناد پیوست برنامه سوم سه‌شنبه در صحن شورا مطرح می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه هم‌اندیشی صبح امروز (یکشنبه ۲۱ مهر ماه) گفت: همانطور که می‌دانید اسناد پیوست برنامه سوم را ما در دست بررسی داریم که باید آن را در روز سه‌شنبه در صحن شورای شهر تهران مطرح کنیم و در حال حاضر احکام آن تصویب شده و باید شاخص‌های لازم آن تهیه شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: نزدیک به ۲ ماه است که شهرداری تهران اسناد مربوطه را تهیه و به کمیسیون مربوطه فرستاده که پس از آن به برنامه و بودجه فرستاده شود تا اگر اختلافی در این حوزه وجود دارد در کمیسیون تلفیق مطرح شود و جلسه امروز هم‌اندیشی ما بر مبنای تلفیق بود.

هاشمی با اشاره به شاخص‌های تهیه شده در کمیسیون سلامت، محیط زیست و عمران گفت: شاخص‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مانده بود و دلیل آن این است که ما حتی در برنامه دوم توسعه هم شاخصی برای آن در نظر نگرفته بودیم و قرار بر این شد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شاخص‌هایی را تعریف کند و می‌توان گفت امروز عمده بحث ما مربوط به شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی بود و کمیسیون معماری و شهرسازی نیز قرار است روز سه‌شنبه شاخص‌های خود را مطرح کند.

او با اشاره به اعزام هیئتی از سوی مدیریت شهری به کربلا بیان کرد: موضوع دیگر امروز گزارش هیئت اعزامی به کربلا و نجف بود و طبق قراری که از پیش گذاشته بودیم قرار بود من به کربلا به عنوان نماینده شورا اعزام شود که آقای امینی به من اعلام کردند که، چون شما قبلا به کربلا اعزام شدید اجازه دهید در این سفر من نماینده شورا به کربلا باشم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: پس از درخواست آقای امینی اعلام کردم که ایراد ندارد شما بیایید تا باهم بروید که هیئت رئیسه شورای شهر با اعزام دو نفر عضو شورا به این سفر مخالفت کردند و امینی به تنهایی عازم این سفر شد و قرار است پس از بازگشت گزارشی از سفر خود در صحن شورا ارائه کنند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هیئت اعزامی مدیریت شهری به کربلا در برنامه خود به بیت امام خمینی (ره) در نجف سر زدند و از موکب‌های مسیر بازدید داشتند و در کنار آن برنامه‌ریزی برای ملاقات با چند مدیر شهری کربلا و نجف را نیز در برنامه دارند.

هاشمی رفسنجانی در توضیح انتخاب رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهردار تهران گفت: یکی از دیگر از بحث‌های ما انتخاب رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهردار تهران بود و برخی از اعضای شورای شهر تهران مطرح کردند که نظر آن‌ها به درستی در هیئت امنا مطرح نشده است.

او درباره حواشی به وجود آمده از سوی کارکنان مترو در روز گذشته گفت: من در رابطه با حواشی مترو اظهار نظری نمی‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار