نریندرا سینگه، تنها نماینده اقلیت هندو در مجلس افغانستان گفت که ماموران پلیس محافظانش را خلع سلاح کرده است.

نریندرا سینگه: پلیس محافظانم را خلع سلاح کرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نریندرا سینگه، تنها نماینده اقلیت هندو در مجلس افغانستان گفت که ماموران پلیس محافظانش را خلع سلاح کرده است.

جمعه شب گذشته (19 میزان/ مهر) ماموران پلیس موترهای نریندرا سینگه و مریم سلیمان‌خیل دو تن از نمایندگان مجلس افغانستان را در سرک پلچرخی متوقف و بازرسی کرده است؛ اما این برخورد پلیس با واکنش تند برخی نمایندگان مجلس مواجه گردید.

مجلس نمایندگان ساعت 11 همان شب در پیوند به این موضوع جلسه اضطراری تشکیل داده است. در این نشست، مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله، معاون شورای امنیت ملی، فرمانده گارنیزیون کابل، معاون فرماندهی پلیس کابل و رئیس امنیت ملی کابل استجواب شدند.

هرچند از نتایج این نشست جزئیاتی در دست نیست اما گفته می‌شود که 69 نماینده مجلس نیز حضور داشته و نشست مجلس هم تا ساعت یک و نیم شب ادامه داشته است.

نریندرا سینگه خالصه، تنها نماینده اقلیت هندو در مجلس می‌گوید که برخورد پلیس با او ناشی از یک توطئه سیاسی علیه نمایندگان مجلس بود.

آقای خالصه روز شنبه (20 میزان/ مهر) در صحبت با خبرنگاران گفت: «پلیس با برخورد خشن، موتر زرهی ام را متوقف و محافظانم را خلع سلاح کرد و حتی یک کت که 4 هزار دالر در جیبش بود را از موترم گرفت.»

وی تاکید کرد که پلیس به دلیل اینکه موتر زره و محافظانش جواز نداشته، موترش را متوقف و محافظانش را خلع سلاح کرده است؛ به همین دلیل او مجبور شده با تاکسی به مجلس بیاید.

به نوشته جمهور، وی در این مورد وزارت داخله/ کشور افغانتان را مقصر دانسته و گفت: شش ماه است که از این وزارتخانه درخواست صدور کارت برای موتر و سلاح‌های محافظانش کرده؛ ولی وزارت داخله هنوز نه تنها برای او بلکه برای همه نمایندگان مجلس کارت موتر و اسلحه صادر نکرده است.

انتهای پیم/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.