عبداللهی گفت: ظرفیت پارکینگ مرزی شلمچه حدود ۲۵ هزار دستگاه است و در کنار آن ۳۰ هکتار پارکینگ برای ذخیره احداث شده است.

30 هکتار پارکینگ ذخیره در مرز شلمچهبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید عبداللهی دبیر کمیته زیرساخت اربعین با بیان اینکه در پارکینگ شلمچه ۲۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو پارک شده ، اظهار کرد: ظرفیت پارکینگ مرزی شلمچه حدود ۲۵ هزار دستگاه  است و در کنار آن ۳۰ هکتار پارکینگ برای ذخیره احداث شده که در صورت تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های اصلی، زوار می‌توانند پارکینگ‌ احتیاط استفاده کنند.

او بیان کرد: طبق آخرین آمارها، به مقدار خودروهایی که به پارکینگ وارد می شود، نصف آن‌ها  از پارکینگ خارج می‌شوند. امروز حدود ۳هزار خودرو در پارکینگ‌ها پذیرش و حدود ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ خودرو خارج شدند. در مرز شلمچه و چذابه مسئله پارکینگ مرتفع شده و مشکل خاصی برای پذیرش خودرو‌ها در پارکینگ‌ها نخواهیم داشت.

دبیر کمیته زیرساخت اربعین درباره پارکینگ‌های مرز مهران گفت: ظرفیتی که در مرز مهران پیش‌بینی شده، به پارکینگ‌های شخصی در سطح شهر بر می‌گردد. به واسطه برنامه ریزی‌هایی انجام شده، در ابتدا پارکینگ‌های شخصی تکمیل شده‌اند. همچنین طبق آمار حدود ۱۰ درصد از ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین در ورودی شهر مهران است، یعنی هنوز معادل ۳ هزار دستگاه خودرو خالی است.

عبداللهی در پایان گفت:پیش‌بینی شده تا  در صورت ضرورت، پارکینگ خودروهای شخصی در ایلام با ظرفیت حدود ۲۰ هزار  فعال شود و زائران بعد از پارک خودروهای خود توسط اتوبوس ها به مرز مهران منتقل شوند.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت بار ترافیکی جاده‌های منتهی به مرزهای غربی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
خارجيا با ديدن اين پاركينگا شوكه ميشم
آخرین اخبار