رئیس آموزش استثنایی استان از تحصیل۹۳۵ دانش‌آموز با شرایط ویژه در مدارس استثنایی استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فاطمه باغبانی رئیس آموزش استثنایی استان گفت:۹۳۵ دانش‌آموز با شرایط ویژه در مدارس استثنایی استان زنجان تحصیل می‌کنند و ۳۸۶ کادر تخصصی در مدارس استثنایی به دانش‌آموزان آموزش ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه ۲۳ مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی در استان زنجان دایر است ادامه داد: ۱۳ مرکز ویژه مشکلات یادگیری نیز در استان فعال است.

باغبانی گفت: در مناطق آموزشی ۱۴ گانه تنها نواحی زنجانرود و انگوران فاقد مدارس استثنایی هستند.

رئیس آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز تلفیقی در مدارس مشغول به تحصیل هستند افزود: جمعیت دانش‌آموزان نیاز‌های ویژه استان زنجان با میانگین کشوری برابری می‌کند.

باغبانی با بیان اینکه بیشترین دانش‌آموزان استثنایی استان زنجان دانش‌آموز ذهنی هستند، گفت: شنوایی، بینایی، جسمی -حرکتی، کم توان ذهنی، جسمی و معلولیت، مشکلات یادگیری، هیجانات و اوتیسم مشمول دانش‌آموزان استثنائی هستند.

او با بیان اینکه ۷ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی نیاز بود که با تخصیص اعتبار، ۴ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان توسط اداره پرداخت شده است گفت: در حالی که وظیفه ما پرداخت ۵۰ درصد هزینه سرویس بود با کمک خیرین ۵۷ درصد هزینه پرداخته شده است.

رئیس آموزش استثنایی استان در پایان گفت: مساعدت در مورد نحوه ایاب و ذهاب، کمبود شدید نیروی انسانی تخصصی آموزشی و توانبخشی، کمبود فضای آموزشی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی این بخش از آموزش و پرورش است.

انتهای پیام /ک

۱۳ مرکز ویژه مشکلات یادگیری در استان زنجانفعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.