رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۷۱۱ راننده بخش باری و مسافری این استان در ۶ ماه نخست سال جاری آموزش‌های تخصصی لازم را فرا گرفتند.

آموزش بیش از ۱۷۰۰ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای در سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد یاسین احمدیان رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۷۱۱ راننده بخش باری و مسافری این استان در ۶ ماه نخست سال جاری آموزش‌های تخصصی لازم را فرا گرفتند.

محمد یاسین احمدیان افزود: این دوره‌های آموزشی شامل عناوینی نظیر بدو خدمت باری، بدو خدمت مسافری، مدیران فنی، حمل و نقل مواد خطرناک، بار‌های ترافیکی و دوره اختصاصی مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل باری و مسافری بوده است.

او با اشاره به اهمیت آموزش رانندگان، بیان کرد: مهارت‌های رانندگی، مشخصات وسایل نقلیه عمومی، اسناد حمل و نقل، امداد و نجات جاده ای، بررسی و تشریح تصادف جاده ای، قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ای، بهداشت و سلامت شغلی رانندگان نیز جزو عناوین آموزشی دروس مشترک دوره بدو خدمت رانندگان باری و مسافری است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: دوره‌های آموزشی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با هزار و ۵۰۲ نفر، ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

احمدیان حرکت در مسیر مقررات و اجرای فعالیت‌های فرهنگی را یکی دیگر از راه‌های ارتقای سطح آگاهی رانندگان وسایل نقلیه عمومی دانست و خاطر نشان کرد: تعدادی از رانندگان حمل و نقل عمومی ممکن است علی رغم داشتن سابقه طولانی، از برخی مقررات راهنمایی و رانندگی کم اطلاع باشند و یا در مواردی نیاز به بازآموزی داشته باشند.

او در پایان بر اهمیت بروز شدن اطلاعات رانندگان و تأثیر مستقیم آن در کاهش سوانح رانندگی در جاده‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/ع

آموزش  به رانندگان  حمل و نقل عمومی جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار