فرمانده مرزبانی گفت: ۵۵۰ هزار نفر از مرز‌های چهارگانه کشور به عتبات عالیات اعزام شده اند.

اعزام بیش از نیم میلیون زائر در ۲۴ ساعت گذشتهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور، در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۵۵۰ هزار نفر از چهار پایانه مرزی ایران (چذابه، شلمچه، مهران و خسروی) به صورت قانونی راهی عتبات عالیات شده‌اند.

او افزود: سهم مرز خسروی از این تعداد هم ۲۷ هزار نفر بوده است، این اقدام در یک علمیات مشترک و توسط یک قرارگاه مشترک صورت گرفته و شاهد فعالیت موثر رده‌های مختلف مسئولان از سوی دو کشور بودیم.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: بنابر گزارشی که به من اعلام شده، تا این ساعت بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت قانونی از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شده‌اند.

رضایی افزود: اگر به گمرکات سایر کشور‌ها اعلام شود که در ۲۴ ساعت، حدود ۵۵۰ هزار نفر به صورت قانونی و بدون هیچ مشکل خاصی از یک کشور خارج و وارد کشور دیگری شده‌اند، قطعا باور نخواهند و این حجم از تلاش شبانه‌روزی، جزء عنایت خداوند متعال نیست.

او افزود: در طول این مدت شاهد روحیه خدمت مضاعف از سوی هر دو کشور بودیم و جلسات مختلفی هم که با مسؤولان عراقی داشتیم، شاهد لبخند آن‌ها بودیم و آنان در تلاش بودند که بهترین شرایط ممکن را برای زوار ایجاد کنند.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: هرچند مرز خسروی سالیان بسیاری محل تردد زوار عتبات عالیات بوده است، اما چند سالی این مرز برای سفر به عراق تعطیل بود و امسال برای نخستین بار است که میزبان زوار اربعین است، از این رو برخی مشکلات و کاستی‌ها وجود دارد، اما به لطف خدا و همکاری و همراهی مسؤولان این مشکلات به سرعت در حال رفع شدن است.

انتهای پیام/م

حضور فرمانده مرزبانی کشور در کرمانشاه

برچسب ها: مرزبانی ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.