رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آمار‌های موجود، کرمانشاه شهریور سال گذشته سومین استان گران کشور بود که امسال به بیست و سومین استان رسیده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حبیب الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه نرخ تورم کشور در شهریور امسال ۴۲.۷ درصد اعلام شده، گفت : کرمانشاه با نرخ تورم ۴۱.۰۲ درصدی، رتبه ۲۳ کشور را دارد که اگرچه رتبه خوبی نیست، اما در مقایسه با سال‌های گذشته قابل قبول است.

او گفت : بر اساس آمار‌های موجود استان کرمانشاه شهریور سال گذشته سومین استان گران کشور بود که امسال بیست و سومین استان گران کشور است.

وفایی به کاهش نرخ بیکاری استان اشاره کرد و با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به متوسط نرخ بیکاری کشور هستیم، افزود: تابستان امسال نرخ بیکاری در ۲۳ استان کشور و از جمله استان کرمانشاه روند کاهشی داشته که کرمانشاه با ۲.۵ درصد کاهش در جایگاه هشتم قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: این استان تابستان سال گذشته رتبه اول بیکاری را بین استان‌های مختلف کشور داشت.

وفایی با بیان اینکه مجموع اعتبارات طرح‌های پژوهشی استان ۹۰۰ میلیون تومان است که باید تا فروردین سال آینده جذب شود، گفت: با توجه به کم بودن این اعتبارات باید چند پروژه خوب را انتخاب کرده و روی آن کار کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: در انجام کار‌های پژوهشی باید نگاه برنامه‌محور داشته باشیم.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه هم با اشاره به برنامه استان برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال جاری، افزود: برای تحقق این هدفگذاری باید ۵۹ هزار و ۶۶۸ فرصت شغلی ناخالص و ۲۰ هزار و ۸۳۴ فرصت شغلی خالص ایجاد شود که تحقق این میزان اشتغال به بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عزیزی با اشاره به وضعیت قابل قبول استان از نظر تحقق تعهدات اشتغال استان در نیمه نخست امسال، افزود: در حال حاضر مهمترین چالش پیش روی استان برای تحقق تعهدات اشتغال در نیمه دوم سال، کمبود اعتبارات است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: شهرستان کرمانشاه در نیمه نخست امسال با ۸۳۶۰ فرصت شغلی ثبت شده در سامانه رصد بیشترین ثبت اشتغال در سامانه را داشته است.

او با اشاره به کاهشی شدن نرخ بیکاری استان بر اساس آمار‌های موجود، افزود: نمی‌دانم چرا افکار عمومی خبر‌های خوب را باور نمی‌کند. به هر کس می‌گویی نرخ بیکاری استان کاهشی شده چهار نفر بیکار اطرافش را یادآوری کرده و کاهش آمار بیکاری را باور نمی‌کند .

 

 

انتهای پیام/د

وجود نرخ تورم ۴۱.۰۲ درصدی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.