افزایش فروش رایانه‌های شخصی، علی‌رغم وجود چالش‌های فراوان

در جدیدترین آمار منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی فناوری اطلاعات گارتنر، فروش رایانه‌های شخصی علی‌رغم وجود مشکلاتی مانند کمبود پردازنده افزایش داشته است.

افزایش فروش رایانه‌های شخصی، علی‌رغم کمبود پردازندهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با بالا گرفتن رقابت‌های میان شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه و جنگ تجاری بین آمریکا و چین که منجر به بروز مشکلاتی در زنجیره تامین شد، امسال برای فروشندگان رایانه‌های شخصی (PC)، سالی مملو از چالش بوده است. با وجود این مسائل و مشکلات پیش آمده، طبق گزارشی که به تازگی از شرکت تحقیقاتی فناوری اطلاعات گارتنر منتشر شده، فروش رایانه‌های شخصی در سراسر جهان کمی رشد کرده و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ با ۱.۱ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

افزایش ۱.۱ درصدی فروش رایانه‌‎های شخصی

مجموعاً ۶۸ میلیون دستگاه در این سه ماه به فروش رفته که در مقایسه با ۶۷ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ متوجه افزایش اندکی بوده است. لنوو با نزدیک به یک چهارم از سهم بازار، پس از آن HP و Dell بیشترین دستگاه‌ها را به فروش رسانده است. برند‌هایی که دارای سهم کمتر از ده درصد در بازار هستند شامل اپل، Acer و ایسوس می‌شوند.

افزایش فروش رایانه‌های شخصی، علی‌رغم وجود چالش‌های فراوان


بیشتر بخوانید: بررسی جامع کیفیت دوربین سه پرچمدار معرفی شده در تابستان


فروش برخی از شرکت‌ها در مقایسه با این زمان در سال گذشته رشد داشته است؛ از آن‌ها می‌توان به لنوو، HP، Dell و Acer اشاره کرد. فروش شرکت‌های دیگر از جمله اپل و ایسوس در مقایسه با سال گذشته پایین آمده است. این اعداد و ارقام شامل فروش رایانه‌های رومیزی و رایانه‌های شخصی نوت‌بوک می‌شود، اما کروم‌بوک و آیپد در آن وجود ندارند.

یکی از چالش‌های بزرگ تولیدکنندگان رایانه، کمبود پردازنده‌های اینتل است. اما اکنون سایر شرکت‌های تولیدکننده پردازنده، مانند AMD و کوالکام برای پر کردن این شکاف دست به کار شده‌اند. قیمت پایین RAM و SSD به رونق این صنعت کمک کرده است و چرخه تازه سازی ویندوز ۱۰ همچنان به فروش جدید ادامه می‌دهد.

افزایش فروش رایانه‌های شخصی، علی‌رغم وجود چالش‌های فراوان

میکاکو کیتاگاوا، تحلیلگر ارشد اصلی تحقیق در گارتنر، در این گزارش نوشت: «نه کمبود پردازنده اینتل و نه جنگ تجاری آمریکا و چین هیچ تاثیر قابل توجهی در فروش رایانه‌های شخصی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نداشته است. کمبود پردازنده‌های اینتل همچنان ادامه دارد. این اتفاقات تاثیر حداقلی بر روی فروش رایانه‌های شخصی داشته است.» 

انتهای پیام/

جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از افزایش فروش رایانه‌های شخصی خبر می‌دهند

برچسب ها: فناوری ، رایانه شخصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار