خادمان کفشدار حرم رضوی در موکب امام رضا (ع) به استقبال از زائران پیاده اربعین حسینی در سامرا و نجف می روند.

خدام کفشدار حرم رضوی میزبان زائران پیاده اربعین در سامرا ونجف هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی رجب‌زاده مسئول موکب‌های کفشداران امام رضا (ع) گفت: خادمان کفشدار رضوی  امسال نیز در موکب‌های امام رضا (ع) میزبان زائران پیاده اربعین سالار شهیدان در سامرا و نجف هستند.

او  با بیان اینکه علاوه بر اجرای برنامه‌های مذهبی و عزاداری در این دو شهر، شرایط اسکان و پذیرایی از زائران نیز فراهم شده است تصریح کرد: در این مدت با احداث نانوایی ۲۴ ساعته بیش از ۶۰۰ هزار قرص نان پخت و روزانه ۲۰ هزار بطری آب آشامیدنی بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

مسئول موکب‌های کفشداران امام رضا (ع) گفت:  در این موکب ها  ۵۰ چشمه حمام احداث شده و با راه‌اندازی ایستگاه‌هایی جداگانه خدماتی از قبیل درمانی، بهداشتی، تعمیرات خیاطی و کفاشی به زائران ارائه می‌شود.

رجب زاده با اشاره به اجرای مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سامرا، افزود: برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا همراه با سخنرانی و مداحی به مدت ۵ شب از جمله برنامه‌های این موکب است.

 او ادامه داد: مراسم عزاداری از دوشنبه ٢٢ مهر تا شب اربعین از ساعت ٢٠ در محل موکب امام رضا (ع) واقع در میدان سامرا ابتدای حرم مطهر امامین عسکریین (ع) برپا خواهد شد.

مسئول موکب کفشداران امام رضا (ع) گفت: موکب امام رضا (ع) نیز در نجف،از ابتدای جاده کربلا مقابل مسجد جامع فاطمه الزهرا (س) دایر شده است.
 
 
انتهای پیام//ا.ز
 

استقبال خدام کفشدار رضوی از زائران پیاده اربعین در سامرا و نجف 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.