نخستین جلسه روسای اتحادیه ها‌ی عکاسان و فیلمبرداران مراکز استان‌ها در اتاق اصناف قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در جلسه روسای اتحادیه ها‌ی عکاسان و فیلمبرداران مراکز استان‌ها ، فعالان این عرصه تداخل صنفی را مهمترین مشکل خود بیان کردند.

آن‌ها گفتند مراکز دولتی نظیر پلیس +۱۰، پیشخوان دولت، آموزش و پرورش و ثبت احوال به صورت غیر مجاز به این حرفه وارد شده اند.

به گفته روسای اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران ، کیسوک‌های مستقر در مراکز دولتی بابت گرفتن عکس ۷ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند و چاپ عکس بعهده آن‌ها نیست در صورتی که نرخ مصوب اتحادیه برای گرفتن و چاپ ۶ قطعه عکس مثلا در استان قزوین بیست هزار تومان است ، این نرخ برای هر استان اندکی متفاوت است.

محسن مراقی بازرس صنف اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران قزوین گفت: درشهر قزوین ۱۸۰ واحد عکاسی فعالیت می‌کرد که امسال ۴۰ واحد آن تعطیل شد.
در کشور حدود ۴۵ هزار واحد عکاسی فعال است.
 
محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت :  باید اموربه جز امور حکومتی را به مردم و بخش خصوصی واگذار کرد  و گرفتن عکس پرسنلی و واگذاری آن به بخش خصوصی جزئی ترین کاری است که دولت برای واگذاری آن مقاومت می کند.

داود محمدی افزود: گرفتن عکسهای غیر حرفه ای زیبنده نیست و عکسهای کارت ملی هم کیفیت ندارد.
 
او برای پیگیری این مشکل اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران قول مساعد داد.
 
زندی رییس مرکز اصناف و بازرگانان کشور گفت : جلساتی برای برطرف شدن مشکلات این صنف با حضور نمایندگانی از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران   تشکیل می شود .
 
زندی اضافه کرد : ۸ هزار اتحادیه و ۴۰۱ اتاق اصناف در کشور فعال است.
 
انتهای پیام/.
 

۴۰ واحد عکاسی امسال به مشکلات مالی در قزوین تعطیل شده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حدادی
۱۶:۵۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
سلام ممنون از گزارش مهم و بجای باشگاه خبرنگاران جوان لطفا برای بررسی و گزارش از تمامی استان های کشور خبرنگاران خود را اعزام کنید تا به عمق فاجعه این دست درازی به سفره عکاسان بیشتر پی ببرید .