مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: طرح یکساله واکسیناسیون طیور روستایی علیه نیوکاسل برای ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در روستا‌های بافق آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   علی اکبر حدادزاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد  از اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه نیوکاسل درروستا‌های بافق خبرداد و گفت: این طرح یکساله برای ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه طیور روستایی در شهرستان بافق اجرا می‌شود.

او هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از خسارت و انتقال این ویروس به واحد‌های صنعتی بیان کرد و افزود: در قالب این طرح، نیرو‌های شبکه دامپزشکی شهرستان ها، با مراجعه به منازلی که دارای طیور خانگی هستند، اقدام به واکسینه کردن طیور از طریق آب آ شامیدنی می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد به تشریح این ویروس پرداخت و تصریح کرد: بیماری نیوکاسل فوق العاده واگیردار بوده و دستگاه تنفسی و عصبی را مبتلا می‌کند و نیوکاسل بیشتر مرغ و خروس را مبتلا کرده و سایر گونه‌های طیور نظیر مرغ مروارید، اردک و بوقلمون را نیز مبتلا می‌کند.

حداد زاده ادامه داد:نیوکاسل یکی از بیماری‌های ویروسی حاد با تلفات بالا در پرندگان است که درمان قطعی ندارد و تنها راه مقابله با آن، کنترل و پیشگیری از طریق واکسیناسیون و رعایت دقیق اصول امنیت زیستی در محل‌های پرورش است.

او گفت: مردم می‌توانند برای اطلاع از این طرح که به صورت رایگان انجام می‌شود به شبکه‌های دامپزشکی در سراسر استان و دهیاری‌ها در سطح روستا‌ها و دهستان‌ها مراجعه کنند.

به مناسبت هفته دامپزشکی نمایشگاه عکس بیطار و طرح ملی واکسیناسیون علیه نیوکاسل در طیور روستایی در بافق افتتاح شد.

انتهای پیام/ی

طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه نیوکاسل در بافق اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار