وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با بیان اینکه عزیمت زائران اربعین حسینی (ع) در مرز رسمی خسروی به عراق محدودیت زمانی دارد، تاکید کرد که این مرز همانند مهران و مرز‌های شلمچه و چذابه نیست.

روزانه ۳۰ هزار زائر به کربلای معلی منتقل می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سردار مصطفی مرادیان در جلسه هماهنگی با مقامات عراقی استان دیاله در پایانه مرز خسروی برای تردد زائران اربعین  گفت:مرز خسروی همانند دیگر مرز‌ها نیست و باید این محدودیت‌ها لحاظ شود برای بازشدن مرز رایزنی‌های زیادی شده از این رو باید برای تداوم بازبودن آن همکاری و تلاشی مضاعف انجام شود.

سردار مرادیان گفت: وسایل نقلیه به اندازه کافی در منطقه حسینیه بغداد برای انتقال زوار وجود دارد و طبق توافقی که در جلسات گذشته با ستاد عملیات دیاله صورت گرفت در ۱۰ روز ۳۰۰ هزار زائر منتقل میشود که شامل تردد روزانه ۳۰ هزار زائر است، زیرا امنیت زوار در اولویت کار ما است.

استاندار کرمانشاه نیز گفت: تکلیف اتوبوس‌ها برای انتقال زوار مشخص شود و اتوبوس‌های ۲ طرف همزمان زوار را انتقال دهند.

هوشنگ بازوند افزود: تعداد گیت‌های عراق سرعت عمل کمتری دارند و زوار بعد از خروج از خسروی در منذریه معطل می‌شوند که برای ارائه خدمات رفاهی، ستاد عتبات عالیات باید ارائه خدمت کند و نسبت به انتقال اقلام خوراکی و آب با هماهنگی طرف عراقی اقدام کند.

انتهای  پیام/ز

 

در ۱۰ روز ۳۰۰ هزار زائر منتقل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.