برای زیارت امام حسین (ع) در مناسبت‌های مختلف، فضیلت‌های زیادی ذکر شده که یکی از زیارت‌های مورد تأکید در روایات، زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین است.

 رفتن به زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده یکی از اعمالی است که ریشه در گذشته‌های دور دارد که عاشقان امام به آن پایبند بوده‌اند.

حمیداوی کارشناس مسائل مذهبی در خصوص ثواب زیارت اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در کتاب وسایل الشیعه حر عاملی آمده است که اگر خداوند متعال به بنده‌ای نظر کند حب به ابا عبدالله و زیارت آن در دلش قرار می‌دهد.

او افزود: در دل هر مومنی محبت امام حسین (ع) مخفی است یاد امام شهید در بین مردم روز به روز بیشتر می‌شود و امام علی (ع) کربلا را مصارع عشاق معرفی می‌کنند و می‌فرمایند هیچ پیامبری نیست که کربلا را زیارت نکرده یا بر مصیبت آن اشک نریخته باشد.

حمیداوی بیان داشت: امام صادق (ع) می‌فرمایند هرکس به زیارت جدم برود ۴ هزار  ملک به استقبال آن می‌آیند و در روایتی دیگر ۷۰۰ ملک با او همراهی می‌کنند و این امام  در خصوص زیارت امام حسین فرمودند هرکس یک بار زیارت نرود و یا ترک کند جفا کرده و از ما نیست.


بیشتر بخوانید:بسیج همه امکانات برای خدمات رسانی به زائران اربعین


این کارشناس دینی تصریح کرد: پیاده روی به سمت کربلا برای زیارت امام حسین در روز اربعین اجر و ثواب زیادی دارد امام صادق (ع)  فرمودند هرکس به قصد زیارت امام حسین (ع) از منزل خارج شود در هر قدمی که بر می‌دارد خداوند یک حسنه برای او می‌نویسد و یک گناه از صفحه اعمال آن پاک می‌کند.

انتهای پیام/م

نگاهی به ثواب زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین

برچسب ها: محرم 98 ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.