نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: در این محدود زمان در پیاده‌روی اربعین مسائل مهم فرهنگی و دینی باید موردتوجه قرار بگیرد چراکه برخی از گروه‌های انحرافی نیز در این پیاده‌روی حضور پیداکرده و اقدام به فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه درگیلان در خطبه‎‌های نماز جمعه رشت با اشاره به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون گفت: تصویب قانون تحقیرآمیز کاپیتولاسیون فریادهای امام خمینی (ره) را در پی داشت که پس‌ازآن بیش از ۶۰ هزار مستشار فاسد آمریکایی از ایران فرار کردند.

او با تأکید بر اینکه مسئولان به‌جای منتظر ماندن برای  شنیدن نقد، کار کردن را در پیش بگیرند، افزود: امروز وقت نقد کردن نیست بلکه وقت کار کردن است و مسئولی که مشکلات را می‌داند نباید منتظر انتقاد باشد.

امام‌جمعه رشت با اشاره بر لزوم تقویت فضای اشتغال جوانان و حل مشکل مسکن جوانان در مورد اجاره‌بها و قیمت خرید آن، گفت: اگر مسئولان مربوطه نمی‌توانند قیمت مسکن را کاهش دهند حداقل اجازه ندهند که قیمت اجاره‌بها و قیمت مسکن افزایش یابد.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر توجه به مسائل زندگی مردم افزود: رهبری در نشست با جوانان نخبه که بیش از چند هزار نفر بوده جمله زیبایی فرمودند که  "جوان نخبه پاره تن ایران است " لذا  این نکته پیامی مهم برای مسئولان خواهد بود.

او با بیان اینکه مسئولان باید به سراغ نخبگان رفته و نگذارند آن‌ها بیکار بمانند، گفت: باید با شناسایی نخبگان در فضاهای آموزشی به سراغ آن‌ها رفته و فضای مناسب کار را برایشان فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به میهمان‌نوازی ملت عظیم عراق در پذیرایی از میهمانان اربعین در محدوده زمانی کوتاه گفت: این میزان پذیرایی، آن‌هم در زمان کوتاه  بسیار سخت و بزرگی است و همان‌گونه که  رهبری در سال ۹۴ فرمودند که ظرفیت این حرکت و پیاده‌روی همایش اربعین، نشان از عشق و ایمان مردم است.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر استفاده مناسب مراکز فرهنگی کشور از این ظرفیت بزرگ اربعین افزود: در این محدود زمان در پیاده‌روی اربعین مسائل مهم فرهنگی و دینی باید موردتوجه قرار بگیرد چراکه برخی از گروه‌های انحرافی نیز در این پیاده‌روی حضور پیداکرده و  اقدام به فعالیت می‌کنند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به حوادث ۹ مهر در بغداد توسط برخی از مذاهب که  با اتوبوس از جاهای مختلف آمده و در میدان بغداد اجتماعی تشکیل دادند، افزود: عده‌ای را در میدان التحریر بغداد جمع کرده و خواستند حملاتی را پیش‌بینی کرده تا به دستاوردهای برسند، هرچند که  این اجتماع توسط همه شبکه‌های فاسد داخلی و خارجی استقبال شد.

آیت الله فلاحتی هدف این اجتماع را برجسته کردن ملی‌گرایی در عراق  عنوان کرد و گفت: به دلیل حرکت ملت عراق  به سمت مذهبی شدن، می‌خواهند ملی‌گرایی را ترویج داده و مقابله گری با شیعه و مرجعیت شیعه را در دستور کار قرار دادند.

او با اشاره به تغییر شیوه ترکیه در مواجه با سوریه گفت: اردوغان ‌هم گویا روانی است، او در پیشگاه رهبری در زمان حضور داعشی‌ها  می‌گفت که داعشی‌ها مسلمان را نمی‌داند اما امروز این‌گونه رفتار کرده است،  اردوغان انگار دچار سرسام شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اظهار تأسف از رفتار امپراتوری رسانه دنیا مبنی بر سکوت جنایات فرانسه علیه ملت خود در برابر اعتراضات مردم، افزود:  امپراتوری رسانه‌ای دنیا  در مقابل اعتراضات  مردم فرانسه در خواب غفلت بوده و یک حادثه کوچک در یک روستا در ایران  را بزک  و آن را مانور می‌دهند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اعتراض مردم انگلیس در حوزه محیط‌زیست و  زخمی شدن آنان در پی اعتراضات افزود: این اتفاق نیز در سکوت رسانه‌ای امپراتوری دنیا قرار گرفت بنابراین، دشمنان انقلاب اسلامی در خواب نبوده و می‌خواهند از هر آب گل‌آلودی به نفع ظلم و ستم و دنیای سلطه بهره ببرند.

او با تأکید بر لزوم بیداری مسؤولین و رصد به‌موقع  حوادث خطاب  به همه مسؤولان کشور و مسؤولان امنیتی، گفت: نگذارید چنین حوادثی اتفاق افتاده و دشمنان علیه ملت و کشور استفاده کنند، شما برای انقلاب اسلامی کار می‌کنید  پس نباید نشسته و با بیداری دیگران تازه از خواب بیدار شوید.

امام‌جمعه رشت با اشاره به ماجرای مطرح‌شدن آلودگی مردم روستا لردگان به  HIV افزود: همه رسانه‌های ضدانقلاب از این موضوع استفاده کردند، به‌جای اینکه  ما  جلوی آن را گرفته و آن را در دست می‌گرفتیم، رسانه‌های بیگانه از آن  بهره‌برداری کردند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت موعظه در نظام تربیتی اسلام گفت: موعظه کنندگان خود باید به ویژگی‌ها و نکات موعظه آراسته بوده و با خلوص نیت فرد موردنظر ازجمله فرزندان را مورد موعظه قرار دهند.

انتهای پیام/اص

خطبه‌های نماز جمعه رشت

برچسب ها: نماز جمعه ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.