به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره شرط آموزش و پرورش برای حضور آقایان در مدارس دخترانه، علت بی نظمی در توزیع کتاب درسی و استقبال کم شهرستانها از رشتههای مهارتی همراه بود.
استقبال کم شهرستانها از رشتههای مهارتی/ آموزشهای مهارتی هزینهبر است
علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه درباره تامین تجهیزات هنرستانها در رشتههای مهارتی اظهار کرد: سیاست توسعه آموزشهای مهارتی در کشور عزمی ملی میطلبد که در تکالیف قانونی برنامه ششم و اسناد بالادستی آموزش و پرورش مطرح شده است.
کمرئی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته بیش از ۳۴/۵ درصد دانش آموزان در حوزه آموزشهای مهارتی قرار گرفته بودند، گفت: متاسفانه گاهی به دلیل استقبال کم خانوادهها و ضعف امکانات آموزشی در این زمینه همچنین گرایش به برخی رشتههای شاخههای نظری عملا در برخی از استانها آموزشهای نظری توسعه پیدا نکرده اند، اما اکنون در شرایط به گونهای است که در برخی استانهای کشور پوشش بیش از ۴۰ درصدی آموزشهای مهارتی را شاهد هستیم.
علت کمبود کتاب درسی در مدارس چیست؟
حاجیمیرزایی درباره استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس تاکید کرد: برای تمام مدارسی که علمک گاز تا نزدیکی مدرسه وجود دارد از سیستمهای گرمایشی استاندارد و گازی بهره میگیریم تا مشکلی برای دانشآموزان وجود نداشته باشد که در این مورد تخصیص منابع هم داشتیم.
پرداخت وثیقه ۱۵ میلیون تومان برای خروج دانشآموزان المپیادی
رئیس مرکز ملی پرورش ملی استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه سمپاد اکنون یک مرکز است و استقلال لازم را برای گذاشتن وثیقه ندارد بنابراین نتوانست خود وثیقهای برای دانشآموزان قرار دهد گفت: با تنزل درجه سمپاد از سازمان به مرکز بسیاری از اختیارات کاهش یافته است.
مهاجرانی درباره مشکلات و چالشهای مربوط به نخبهپروری و جایگاه سمپاد اظهار کرد: از سال ۸۹ دو مرکز سمپاد و باشگاه دانشپژوهان جوان با هم ادغام شد که ورودی بسیاری داشت. همین موضوع باعث تضعیف نخبهپروری شد البته اکنون سعی کردیم تعداد مدارس سمپاد کاهش پیدا کند در نتیجه از ۱۵۶ هزار جمعیت دانشآموزی اکنون به ۱۱۴ هزار نفر رسیدیم.
پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید
دانشآموزان ما توانایی معرفی خود به زبان دیگری را ندارند
فریده اولادقباد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در همایش انجمن صنفی کارفرمایان آموزشگاههای زبان انگلیسی اظهار کرد: زمانی کشور ما موفق خواهد شد که بتوانیم از افراد و ظرفیتهای کشور در همه عرصههای آموزشی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی استفاده کنیم.
او ادامه داد: در کنار آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی و مراکز در جامعهپذیری و تربیت فرزندانی که بتوانند ایرانی سرافراز را بسازند، ایفای نقش میکنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش دغدغه دولتها نیست، تصریح کرد: به همین دلیل در قانون برنامه ششم توسعه مواد زیادی را اضافه کردیم در واقع رسالت ما قانونگذاری است و وظیفه خود را انجام دادهایم.
اولادقباد درباره توسعه آموزش زبان خارجی به دانشآموزان گفت: انجمن صنفی کارفرمایان آموزشگاههای زبان انگلیسی پیشنهادهایی برای اصلاح قانون دارد تا معافیتهای مدارس غیردولتی شامل این مراکز هم بشود که این موضوع به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارسال شده است و در حال بررسی هستیم.
انتهای پیام/