رییس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش گفت:نشان‌های افتخار اعطا شده از سوی مقام معظم رهبری گواه ما در بیان جلوه‌های معنوی ارتش است.

ولایتمداری ارتش جزو صفات برجسته ارتش استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام عباس محمد حسنی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش  به مناسبت سالروز تأسیس این سازمان در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت ایام منتهی به اربعین حسینی (ع) و آرزوی سلامتی برای زائران ایشان گفت: در آستانه ۲۴ مهر ماه و سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی هستیم که ۴۰ سال پیش به پیشنهاد آیت‌الله خامنه‌ای و تصویب امام خمینی به وجود آمد.

او ادامه داد: هدف از تاسیس این سازمان مکتبی و معنویت محور کردن ارتش کشور بود، با رهبری امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای در طول ۴۰ سال گذشته ارتش امروز، کاملا مکتبی و معنویت محور است و جزء افتخارات ماندگار نظام اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: گواه ما در معنویت محور بودن ارتش نشان‌های افتخاری است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به این نهاد نظامی اعطا کرده‌اند؛ به فرموده رهبری که بیان کردند «جا دارد امروز ارتش را حزب‌الله بنامیم»، ارتش دارای چنین نشان‌هایی است.

حجت‌الاسلام محمد حسنی افزود: در بیان‌های دیگر فرموده‌اند، «ارتش کلمه طیبه است» و در ۲۸ فروردین سال گذشته بیان نمودند که «ارتش نمایشگاه بزرگی از ارزش‌های اسلامی است» و در مناسبتی دیگر «ارتش را در دست عناصر مومن و انقلابی» دانستند.

او در بیان جلوه‌های معنویت ارتش گفت: ولایتمداری این نهاد نظامی از صفات برجسته و کلیدی است؛ با توجه به توفیق حضورم در یگان‌های مختلف ارتش شاهد اشتیاق فراوان کارکنان برای دیدار با رهبری هستم؛ هیچ یگانی نرفته‌ام جزء اینکه شاهد اشتیاق کارکنان و خانواده‌ها و حتی نیرو‌های وظیفه برای تحقق این موضوع بودم و جزء اولین درخواست‌هایشان بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: برخی از این کارکنان می‌گویند که گناه ما چیست که نمی‌توانیم چهره رهبرمان را از نزدیک ببینیم.

حجت‌الاسلام محمد حسنی با بیان اینکه اطاعت پذیری محض از جلوه‌های دیگر ولایتمداری ارتش است، اظهار کرد: ارتشیان ما با صدور فرمان رهبری از چرایی آن صحبت نمی‌کنند و بیشترین صحبتشان درباره چگونگی اجرای این فرمان است.

او افزود: ارتشیان ما بیان می‌کنند که چگونه عمل کنیم تا رضایت رهبری به دست بیاید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی شهادت طلبی و جان بر کف بودن در صیانت و پاسداری از مکتب، میهن، ملت و مرز و ارض کشور را از موارد دیگر معنویت محوری دانست و گفت: تقدیم ۸ هزار شهید مدافع حرم و وطن، حضور موثر و معنادار ارتش در جبهه مقاومت واعلام آمادگی سیل آسای کارکنان ارتش برای انجام ماموریت‌های خطیر و دشمن کوب در هر نقطه لازم از دلایل جان بر کفی این نظامیان است.

حجت‌الاسلام محمد حسنی ادامه داد: استقبال پر شور کارکنان معنویت محور ارتش در مراسم‌های دینی جلوه بعدی است؛ برگزاری مراسم‌های نماز جماعت، استقبال پر شور از مراسم معنوی اعتکاف، برپایی مراسم عزاداری اربعین، استقبال از برنامه‌های قرآنی از علل مهم معنویت محوری ارتش است که در این باره امام خمینی فرمودند «در ارتش بروید مثل این است که داخل مسجد رفته‌اید» و رهبری بیان کردند «دانشگاه امام علی فیضیه ارتش است».

او با بیان اینکه ارتش در مسابقات سالانه قرآن رتبه‌های برتر را دارد، گفت: امسال در حوزه خانواده‌ها رتبه اول و در حوزه کارکنان رتبه دوم را داشتیم و یکی از نهاد‌های برتر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: موکب‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر اربعین روزانه به بیش از ۲۰ هزار نفر خدمت رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد حسنی التزام به مسائل شرعی را از دلایل بعدی معنویت محوری دانست و گفت: معنویت‌های ارتش رهاورد‌های زیادی داشته است؛ نقش آفرینی تعیین کننده این نهاد نظامی در تعامل اثر بخش با سایر نیرو‌های مسلح برای ایجاد قدرت بازدارندگی مقابل شیطنت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای دشمن تا جایی اثر گذار است که به خواست خدا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد برگزاری مجلس ختم سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا و اذنابش در منطقه خواهیم بود.

او افزود: مشارکت‌های فعال در تولید و نهادینه کردن امنیت مرز‌ها و سایر نقاط کشور در کنار سایر نیرو‌های نظامی امنیت و اقتدار کشور را حفظ کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نقش آفرینی در اثبات غیر قابل اعتماد بودن و دروغگویی هیئت حاکمه آمریکا به ویژه رئیس جمهور این کشور از جلوه‌های معنویت محوری سرچشمه گرفته است.

حجت‌الاسلام محمد حسنی ادامه داد: ارتش نشان داد که هر کس با این کشور مقابله کند عزیز و هر که به او اعتماد کند ذلیل خواهد شد و ما به عنوان خیر خواه کشور‌های دوست و همسایه و حتی بعضی از آن‌ها که با مقداری فاصله دارند می‌گوییم با طناب آمریکا به چاه نروید، آن‌ها که اعتماد کرده‌اند به تاریخ سپرده شده‌اند.

او یادآور شد: به حاکمان حجاز توصیه خیر خواهانه می‌کنیم که با طناب آمریکا به ته چاه نروند که برای همیشه به تاریخ می‌پیوندند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در پایان تاکید کرد: ملت بزرگ ایران به لطف خدا در گام نخست انقلاب آمریکا را در کشور کیش و مات کردند و در گام دوم انقلاب به خواست خدا این کشور را در منطقه هم شکست می‌دهند و فرصت نفس کشیدن نخواهند داد.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار