عضو هیئت رئیسه اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم استان اصفهان گفت: آگاهی بخشی در خصوص برچسب اصالت اطلاع رسانی شود.

محمد قجاوند در حاشیه نشست خبری بررسی مشکلات سیب سلامت برای تولید کننده‌ها و عدم حمایت از تولیدکنندگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان افزود: در میان همه اطلاعاتی که روی بسته بندی مواد غذای ذکر می‌شود علامت استاندارد که نشان می‌دهد یک ماده غذایی از حداقل معیار لازم از نظر بهداشت کیفیت وسلامت برخوردار است الزامی می‌باشد.
 
نشان سیب سلامت یا نشانگر تغذیه ای

او گفت: در استان اصفهان ۲۵۰ کارگاه بهداشتی نان‌های حجیم و نیمه حجیم فعال هستند و حدود ۷۰۰ کارگاه غیر مجاز پخت دونات وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ کارگاه فقط در شهر سین فعالیت دارند.


هیئت رئیسه اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم استان اصفهان در ادامه گفت: علامت سیب سلامت به محصولاتی تعلق می‌گیرد که حداکثر ایمنی و سلامت تغذیه‌ای را داشته باشد نه حداقل آن را که این علامت نشان می‌دهد یک محصول غذایی از نظر بهداشت بالاترین کیفیت ایمنی و اثر تغذیه‌ای رادر نوع خودش داراست.

محمد قجاوند افزود: نداشتن مواد افزودنی شیمیایی، استفاده از مواد اولیه و افزودنی‌های طبیعی، عاری بودن مواد غذایی از سموم قارچی، عاری بودن از آلودگی از جمله ضوابطی است که تولیدات دارای پروانه بهره برداری وزارت بهداشت برای دریافت آرم ایمنی و سلامت غذا باید داشته باشد.

او افزود: از مهم‌ترین عواملی که سالانه غیر از آثار و عواقب بهداشتی ضرر‌های اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی به تولید کننده‌هایی که دارای نشان سلامت هستند وارد می‌آورد فعالیت کارگاه‌های غیر مجاز است که مراکز بهداشت محیط و سازمان صنعت معدن باافزایش گشت هاو بازرسی خود تا حدودی این مشکل را رفع کند.

قجاوند گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌شود از محصولاتی که دارای نشان استاندارد می‌باشد استفاده کنند، زیرا سلامت افراد تضمین می‌شود.

در ادامه نشست علی اسماعیلی، عضو انجمن صنفی مسئولان فنی، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی استان گفت: باید کنترل بر روی تولید و تولید کننده وجود داشته باشد و هر مسئولی باید برای توزیع محصول خود سیب سلامت داشته باشد.
 
 
انتهای پیام/ش
 

نظرات عضو هیئت رئیسه اتحادیه نان های حجیم  در خصوص نشان سیب سلامت

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار